DHettNeck skrev:Knekten i sig är inte så farligt bruten. Problemet med den är att man inte vill öppna "the P.box".
Vem är denna "man"?
DHettNeck skrev:Knekten i sig är inte så farligt bruten. Problemet med den är att man inte vill öppna "the P.box".
För att alla kanske inte tycker det är superskoj att spela skytte. Jo, jag har väl två zoans och två-tre hive guards så helt utan skytte är jag inte, fram till att motståndarens skytte börjar. Fast jag bygger armelistor jag vill spela med också, inte listor som jag tror kan vinna turneringar i första hand. Och det finns fler som inte gör det också, precis som det finns fler som gillar "drive me closer, I want to hit them with my chainsword"Excessus skrev:Hans tolv skott i baken på den kanske har en bättre chans...
Och vaddå "om du spelar skytte", varför spelar du inte skytte? Inget skytte alls?
När fan sa jag att en storm raven är bruten? Jag påpekade att det bara är mot skytte som den har liknande tålighet som en land raider. Wtf.kombat skrev:Men bara för att du inte anser en viss aspekt i spelet är "kul" så blir inte en annan aspekt brutet...
Styrka D ignorerar:Halvar skrev: Har inte styrka D ett ignorerande av invosaves också eller blandar jag ihop det med cover och skytteD
Rätta mig om jag är rostig/kass, men gör inte den [av mig kursiverade] biten att den är rätt bra på att ta ihjäl en del prylar annars skulle kunna låsa den i ett par rundor (och som, för jämförelsens skull, klarar av att låsa prinse?).Flogger skrev:D-vapen i närstrid är mot det mest ungefär som en Nurgle prins med balesword, instant death på allt praktiskt taget, enda skillnaden är att den även kan döda eternal warriors och saker som har invulnerable saves eller everliving regeln. Alltså är den lite bättre än en balesword prins.
Räkna på att den kostar dubbelt så mycket som en sådan prins också...kelaino skrev:Rätta mig om jag är rostig/kass, men gör inte den [av mig kursiverade] biten att den är rätt bra på att ta ihjäl en del prylar annars skulle kunna låsa den i ett par rundor (och som, för jämförelsens skull, klarar av att låsa prinse?).Flogger skrev:D-vapen i närstrid är mot det mest ungefär som en Nurgle prins med balesword, instant death på allt praktiskt taget, enda skillnaden är att den även kan döda eternal warriors och saker som har invulnerable saves eller everliving regeln. Alltså är den lite bättre än en balesword prins.
Har knighten big-bad-stomp? (Har för mig att det är en regel kopplad till super-heavy walkers, men jag kan ha fel.) I så fall går den inte heller att swamp:a, vilket känns rätt bra. (Jag erkänner att jag inte vet vad ett balesword gör, kanske hjälper mot swamp?)