Lite nya saker från GW
- bolterochkniv
Re: Lite nya saker från GW
BL balanserar upp med sitt nästa släpp! skönt att det typ inte kommer gå att spela på turneringar i sverige iaf:)
http://natfka.blogspot.se/2013/12/first ... .html#more
kanske kul dock med formationer i 40k, vem vet?
http://natfka.blogspot.se/2013/12/first ... .html#more
kanske kul dock med formationer i 40k, vem vet?
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Jag hoppas hoppas hoppas att 40k sverige utvecklas och faktiskt använder allt nytt och förändrar spelet ordentligt, och inte går tillbaka till att göra samma sak som blir varenda gång GW utvecklar spelet vilket brukar vara "det här är nytt, wäh wäh, vi skippar alla nya regler och kör på det gamla basic som vi gjort i tusen år".
Ancalagon skrev:Jag hoppas hoppas hoppas att 40k sverige utvecklas och faktiskt använder allt nytt och förändrar spelet ordentligt, och inte går tillbaka till att göra samma sak som blir varenda gång GW utvecklar spelet vilket brukar vara "det här är nytt, wäh wäh, vi skippar alla nya regler och kör på det gamla basic som vi gjort i tusen år".
+1!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Fy fan vad mycket skit de ska pressa utanför codex, de blir nära på omöjligt att ha koll på allt.
De räcker inte med att man köper main boken, man måste köpa supplement och datasheets till alla lag, om man ska ha någon koll som helst.
Spelet har verkligen gått ifrån turneringar till att bli mer o mer beer and pretzel.
De räcker inte med att man köper main boken, man måste köpa supplement och datasheets till alla lag, om man ska ha någon koll som helst.
Spelet har verkligen gått ifrån turneringar till att bli mer o mer beer and pretzel.
- bolterochkniv
plus att man känner sig mer och mer marginaliserad om man inte äger en läsplatta eller liknande..
Elias Österlund
Och det är dåligt för att?Rashia skrev:Fy fan vad mycket skit de ska pressa utanför codex, de blir nära på omöjligt att ha koll på allt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
+1Ismeno skrev:Och det är dåligt för att?Rashia skrev:Fy fan vad mycket skit de ska pressa utanför codex, de blir nära på omöjligt att ha koll på allt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
det är väl lite dåligt när man, som mig, inte är världens mest sociala människa och därför inte bara ringer till random människor och frågar om de vill spela lite 40k nästa månad. jag tror att det skulle bli rätt dålig stämning i de cirka 9 miljoner gångerna då personen i fråga inte har någon aning om vad 40k är. jag behöver turneringar för att träffa nytt folk =)
Ja' än't bittä'!
Jag förstår inte vad detta har att göra med att nya saker släpps till 40k?? Kan du inte spela på turnering längre då?Halvar skrev:det är väl lite dåligt när man, som mig, inte är världens mest sociala människa och därför inte bara ringer till random människor och frågar om de vill spela lite 40k nästa månad. jag tror att det skulle bli rätt dålig stämning i de cirka 9 miljoner gångerna då personen i fråga inte har någon aning om vad 40k är. jag behöver turneringar för att träffa nytt folk =)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag är genuint oroad över utveckligen på sista tiden. GW bryr sig inte ens om att släppa nya regler i form av supplement till kodex. Nu räcker det med att ladda ner ett data slate till en enskild enhet. Det finns inte en sportmössa att nån på GW håller rätt på alla balanseringsfrågor. Jag är rädd för att resultatet på sikt blir att folk drar sig för att köpa modeller eftersom man vet att det kommer "något värre" redan nästa vecka. Och då GW ser diminishing returns på sina släpp finns risken att de försöker ta igen sina vinstmarginaler med ännu tätare släpp och ännu hårdare regler...