Lite nya saker från GW

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
bolterochkniv

Re: Lite nya saker från GW

Inlägg av bolterochkniv »

BL balanserar upp med sitt nästa släpp! skönt att det typ inte kommer gå att spela på turneringar i sverige iaf:)

http://natfka.blogspot.se/2013/12/first ... .html#more

kanske kul dock med formationer i 40k, vem vet?
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag hoppas hoppas hoppas att 40k sverige utvecklas och faktiskt använder allt nytt och förändrar spelet ordentligt, och inte går tillbaka till att göra samma sak som blir varenda gång GW utvecklar spelet vilket brukar vara "det här är nytt, wäh wäh, vi skippar alla nya regler och kör på det gamla basic som vi gjort i tusen år".

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ancalagon skrev:Jag hoppas hoppas hoppas att 40k sverige utvecklas och faktiskt använder allt nytt och förändrar spelet ordentligt, och inte går tillbaka till att göra samma sak som blir varenda gång GW utvecklar spelet vilket brukar vara "det här är nytt, wäh wäh, vi skippar alla nya regler och kör på det gamla basic som vi gjort i tusen år".

+1!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Rashia

Inlägg av Rashia »

Fy fan vad mycket skit de ska pressa utanför codex, de blir nära på omöjligt att ha koll på allt.

De räcker inte med att man köper main boken, man måste köpa supplement och datasheets till alla lag, om man ska ha någon koll som helst.
Spelet har verkligen gått ifrån turneringar till att bli mer o mer beer and pretzel.

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

plus att man känner sig mer och mer marginaliserad om man inte äger en läsplatta eller liknande..
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Rashia skrev:Fy fan vad mycket skit de ska pressa utanför codex, de blir nära på omöjligt att ha koll på allt.

De räcker inte med att man köper main boken, man måste köpa supplement och datasheets till alla lag, om man ska ha någon koll som helst.
Spelet har verkligen gått ifrån turneringar till att bli mer o mer beer and pretzel.
Och det är dåligt för att?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Ismeno skrev:
Rashia skrev:Fy fan vad mycket skit de ska pressa utanför codex, de blir nära på omöjligt att ha koll på allt.

Och det är dåligt för att?

Sent from my iPhone using Tapatalk
+1
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Halvar

Inlägg av Halvar »

det är väl lite dåligt när man, som mig, inte är världens mest sociala människa och därför inte bara ringer till random människor och frågar om de vill spela lite 40k nästa månad. jag tror att det skulle bli rätt dålig stämning i de cirka 9 miljoner gångerna då personen i fråga inte har någon aning om vad 40k är. jag behöver turneringar för att träffa nytt folk =)
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Halvar skrev:det är väl lite dåligt när man, som mig, inte är världens mest sociala människa och därför inte bara ringer till random människor och frågar om de vill spela lite 40k nästa månad. jag tror att det skulle bli rätt dålig stämning i de cirka 9 miljoner gångerna då personen i fråga inte har någon aning om vad 40k är. jag behöver turneringar för att träffa nytt folk =)
Jag förstår inte vad detta har att göra med att nya saker släpps till 40k?? Kan du inte spela på turnering längre då?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Jag är genuint oroad över utveckligen på sista tiden. GW bryr sig inte ens om att släppa nya regler i form av supplement till kodex. Nu räcker det med att ladda ner ett data slate till en enskild enhet. Det finns inte en sportmössa att nån på GW håller rätt på alla balanseringsfrågor. Jag är rädd för att resultatet på sikt blir att folk drar sig för att köpa modeller eftersom man vet att det kommer "något värre" redan nästa vecka. Och då GW ser diminishing returns på sina släpp finns risken att de försöker ta igen sina vinstmarginaler med ännu tätare släpp och ännu hårdare regler...

Skriv svar