Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
Mortarion

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av Mortarion »

Elevatorlake skrev:Det där påminner väl inte så lite om 2nd ed-statsen för vapen? Profilerna för olika modeller hade movementvalues också.

Allt detta har det pratats om inför 8:e. Är det bara jag som tror det här är ett genrep för att se hur reglerna mottas av communityt?
Som jag har förstått det är Shadow War: Armageddon i princip en något modifierad variant av Necromunda. Och Necromunda var i sin tur baserat på 2nd ed-reglerna. Så jag tror inte att man ska dra alltför stora växlar av det här släppet i förhållande till 8th ed. GW såg helt enkelt ett sätt att återsläppa lite gamla regler och tjäna lite pengar på det.

Sen blir jag otroligt förvånad över hur GW resonerar med upplagor. Att SW:A skulle sälja bra kunde väl vem som helst räkna ut.
1. Det är ett nysläpp av ett gammalt och någorlunda omtyckt spel, vilket innebär att alla gamla veteraner vill ha det.
2. Det är en begränsad upplaga, vilket innebär att massor med människor kommer att köpa det på spekulation och sälja på e-Bay.
3. Det är ett mer skirmish-betonat spel i 40k-universumet. Som ni säger, bra för folk som inte har så mycket tid/pengar.
4. Det är hittills enda sättet att få tag på terrängen, vilken ser rätt cool ut och skiljer sig en hel del från den terräng som redan finns.

De här begränsade upplagorna som bara existerar i någon timme känns korkade. Men jag hoppas att det här bara var den första batchen som sålde slut snabbt och att det kommer tillbaka om någon månad.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Tror den dyker upp snart igen. Terrängen kommer i tre egna lådor nu i april... finns med i senaste WD.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Vill minnas att jag har varit med om att saker tagit slut på pre- order, men sedan varit In stock igen vid release veckan efter.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

GW will do a 2nd print run for Shadow War: Armageddon. You will be able to get the book one way or the other. Either through a second edition of the boxed set, or via ebook/pdf or single print run for the book.
The product proved to be way more popular than they initially thought, so they are gonna to do more. You will be able to get a set once they are there - just use the "email me" function on the web store.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Då var det dags!

https://warhammer40000.com/home/news/

Och en FAQ på det.

https://warhammer40000.gw-hub.com/wp-co ... 0K-FAQ.pdf

"Why should I trust you?
Come on! This is New Games Workshop™"

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Yabob skrev:Då var det dags!

https://warhammer40000.com/home/news/

Och en FAQ på det.

https://warhammer40000.gw-hub.com/wp-co ... 0K-FAQ.pdf

"Why should I trust you?
Come on! This is New Games Workshop™"
Äntligen!

Jag gillade den här också:
*The edition’s not even out and you guys have an FAQ - how times have changed!
:)

Står ju mycket intressant i faq:n. Reglerna ska vara gratis, codexar försvinner och slutas säljas snart, reglerna ska bli "levande" på samma sätt som aos med frekventa uppdateringar baserad på feedback från communityn.

Jag sticker ut hakan och utropar oss spelare som vinnare på denna nya edition redan nu :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Det jag inte gillar är att köra business as usual och prångla ut en massa nya, galna grejer, formationer, böcker, codexar och modeller hela vägen fram tills man släpper nyheten att "by the way, ni kan ju ha de där fina böckerna till att kolla på bilderna, för reglerna kan ni torka er i rumpan med. Synd att du var dum nog att köpa dem. Men tack för pengarna.."

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Det är lite svårt att låta bli om man ska bedriva affärsverksamhet. Du kan ju inte låta bli att släppa nya saker för att det kommer en ny edition om ett halvår eller nått.

Men det är väl inte utan anledning som fokus under de senaste 6 månaderna har legat på kampanjböcker där fluffet är i fokus och billiga softbacks till modeller som ändå redan fanns.

Sen vet vi ju inte när den nya editionen kommer.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Det jag inte gillar är att köra business as usual och prångla ut en massa nya, galna grejer, formationer, böcker, codexar och modeller hela vägen fram tills man släpper nyheten att "by the way, ni kan ju ha de där fina böckerna till att kolla på bilderna, för reglerna kan ni torka er i rumpan med. Synd att du var dum nog att köpa dem. Men tack för pengarna.."
Om det är någon tröst så verkar man ju inte behöva några nya codexar och reglerna ska vara gratis.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Elevatorlake skrev:
Nurgle skrev:Det jag inte gillar är att köra business as usual och prångla ut en massa nya, galna grejer, formationer, böcker, codexar och modeller hela vägen fram tills man släpper nyheten att "by the way, ni kan ju ha de där fina böckerna till att kolla på bilderna, för reglerna kan ni torka er i rumpan med. Synd att du var dum nog att köpa dem. Men tack för pengarna.."
Om det är någon tröst så verkar man ju inte behöva några nya codexar och reglerna ska vara gratis.
Jag uppfattade det som att en del basregler skulle vara gratis...

Det kommer antagligen finnas ordentligt med nya regelböcker att köpa...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar