Som jag har förstått det är Shadow War: Armageddon i princip en något modifierad variant av Necromunda. Och Necromunda var i sin tur baserat på 2nd ed-reglerna. Så jag tror inte att man ska dra alltför stora växlar av det här släppet i förhållande till 8th ed. GW såg helt enkelt ett sätt att återsläppa lite gamla regler och tjäna lite pengar på det.Elevatorlake skrev:Det där påminner väl inte så lite om 2nd ed-statsen för vapen? Profilerna för olika modeller hade movementvalues också.
Allt detta har det pratats om inför 8:e. Är det bara jag som tror det här är ett genrep för att se hur reglerna mottas av communityt?
Sen blir jag otroligt förvånad över hur GW resonerar med upplagor. Att SW:A skulle sälja bra kunde väl vem som helst räkna ut.
1. Det är ett nysläpp av ett gammalt och någorlunda omtyckt spel, vilket innebär att alla gamla veteraner vill ha det.
2. Det är en begränsad upplaga, vilket innebär att massor med människor kommer att köpa det på spekulation och sälja på e-Bay.
3. Det är ett mer skirmish-betonat spel i 40k-universumet. Som ni säger, bra för folk som inte har så mycket tid/pengar.
4. Det är hittills enda sättet att få tag på terrängen, vilken ser rätt cool ut och skiljer sig en hel del från den terräng som redan finns.
De här begränsade upplagorna som bara existerar i någon timme känns korkade. Men jag hoppas att det här bara var den första batchen som sålde slut snabbt och att det kommer tillbaka om någon månad.