Imperial Knights?
Re: Imperial Knights?
Det måste den väl. Så bara assulta på sidan...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Loudhoward
Tror det är S10 ap 2 av explosionen närmast och s6 ap? Nästa steg ut.
När en superheavy sprängs lägger man ett "apocalyptic mega-blast" (sic!) template centrerat över modellen och scattrar det. Templatet har tre range bands på 5/10/15 tum. Man slår sedan en D6 och kollar på en tabell vilken styrka och ap de olika range bandsen har. 2-5 så är det D/ap2, 8/ap3, och 4/ap5. På en 6:a blir det S D/10/5 ap 2/3/4 och på en 1:a S D/4/2 ap 2/4/6. Kaboom!kombat skrev:Folk som har lite koll. När den dör exlorderar den inte då med en jätteplatta med typ D styrka i mitten som bli mindre ju längre ut man kommer. Dvs att döda den i närstrid skulle bara döda det som döda den själv?
Närstrids-D är verkligen ingen stor grej. Saker går ner när stora walkers är i närstrid, knappast något nytt.fredrik skrev:Den lär ju i alla fall inte vara värd 375 poäng utan det.kombat skrev:OM jag skall vara ärlig så är D-vapnet det enda den egentligen tillför. Den är en counter mot dödsstjärnor med sitt D-vapen och stomp tar man bort D så är den riktigt meningslös...
Jag gissar att ingen (eller i alla fall väldigt få) här har spelat med närstrids-D, så varför inte för en gångs skull testa det innan vi börjar prata om förbud och husregler?
Skytte-D med stora plattor kan man däremot vara utan till och med i Apocalypse.
Anton skrev:Närstrids-D är verkligen ingen stor grej. Saker går ner när stora walkers är i närstrid, knappast något nytt.fredrik skrev:Den lär ju i alla fall inte vara värd 375 poäng utan det.kombat skrev:OM jag skall vara ärlig så är D-vapnet det enda den egentligen tillför. Den är en counter mot dödsstjärnor med sitt D-vapen och stomp tar man bort D så är den riktigt meningslös...
Jag gissar att ingen (eller i alla fall väldigt få) här har spelat med närstrids-D, så varför inte för en gångs skull testa det innan vi börjar prata om förbud och husregler?
Håller faktiskt med dig helt och hållet.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag medFlogger skrev:Anton skrev:
Närstrids-D är verkligen ingen stor grej. Saker går ner när stora walkers är i närstrid, knappast något nytt.
En bild säger mer än 1000 kaniner
+1imp skrev:Jag medFlogger skrev:Anton skrev:
Närstrids-D är verkligen ingen stor grej. Saker går ner när stora walkers är i närstrid, knappast något nytt.
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Däremot vore det roligt om arrangörer började tillåta lords of war. Är det D-vapen som är problemet så sänk dem till Styrka 10 AP1. Jag hade inte brytt mig en sekund, tror till och med de hade gjort spelet bättre. Samt spelar jag aldrig super heavies med D-vapen.
En idé såklart, men samtidigt måste man efter en sådan ändring även justera poängkostnaden för alla saker som går från D-vapen till S10 AP1. Många av de som har D vapen betalar dyra poäng för det, och skulle utan dem vara snudd på värdelösa.Flogger skrev:DÄr det D-vapen som är problemet så sänk dem till Styrka 10 AP1.
Jag tycker S10 AP1, Ignore cover, fleshbane, armourbane och kanske någon mer vettigt regel hade varit skälig. Så länge man får sina invulnerable saves och det inte autodödar en.Ancalagon skrev:En idé såklart, men samtidigt måste man efter en sådan ändring även justera poängkostnaden för alla saker som går från D-vapen till S10 AP1. Många av de som har D vapen betalar dyra poäng för det, och skulle utan dem vara snudd på värdelösa.Flogger skrev:DÄr det D-vapen som är problemet så sänk dem till Styrka 10 AP1.
Eftersom warhounds och revenants inte har D-vapen i grund men kan byta ut sina vapen mot D-vapen UTAN KOSTNAD känns det som att prisen verkligen inte behöver sänkas. Deras 10" plasma blasts är också rätt poängvärda