Codex: CSM rykten
Re: Codex: CSM rykten
Eftersom jag är sämst på 6:ed regler så frågar jag här: har en defiler med extra fist och power scourge 6 attacker i grund?
det må vara samma gamla visa om att det ska exploateras, men det är faktiskt samma regler på hammaren som familiaren, så rent logiskt borde båda sluta med samma regler (i mitt tycke, inte ap2)
Ja' än't bittä'!
Halvar skrev:det må vara samma gamla visa om att det ska exploateras, men det är faktiskt samma regler på hammaren som familiaren, så rent logiskt borde båda sluta med samma regler (i mitt tycke, inte ap2)
Tycker du en Demon Prins ska slå med AP - normalt? De har nämligen ett close combat weapon som beväpning och den har AP - .(samma logik som med hammaren)
Helt uppenbart RAI och RAW har hammaren AP 2 på en modell med smash.
RAW är det uppenbart att modellen slår med AP 2 med sin familliar. Familliar gör så att modellen slår med 2 ytterliggare attacker och Smash säger att alla CC attacker ifrån modellen har AP2(eller AP1). Sen tror jag dock att det finns en stor möjlighet att GW kommer köra på linjen att den får sitt AP som det står i profilen och hade personligen kört på det.
Men skärp er! Om ett monster slår med AP2 med näven är det väl rätt klart att han inte slår med sämre AP om han får ett vapen. Men en familiar som slår med AP- blir inte starkare bara för att han står brevid en stor kille. Det är den här typen av trams som gör att jag allvarligt överväger att lägga ner turneringsspelande helt.
Och ja, det går säkert att bokstavstolka reglerna till att familiaren får AP2, men ni fattar också att det inte är så regeln är tänkt att spelas.
Och ja, det går säkert att bokstavstolka reglerna till att familiaren får AP2, men ni fattar också att det inte är så regeln är tänkt att spelas.
Nu får ni sluta upp och försöka förolämpa mig bara för att jag vill kolla vad som gäller RaW. Jag gör det definitivt inte för att mjölka varenda liten fördel boken har, utan att få reda på vad som gäller enligt reglerna! Hade jag velat mjölka fördelar hade jag börjat köra Necron flygarspam redan, och jag hade definitivt inte enbart kört chaos marines när den gamla boken gällde...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jag tycker det är helt klart det är bra att argumentera om vad reglerna verkligen säger, men ibland får man ta ett steg till baka och försöka förstå vad som menas och vad reglerna representerar. Och det är definitivt bättre att ta diskussionen här än vid spelbordet.
Alexander Merinen
Det stämmer. Den har då tre attacker i sin profil och fyra närstridsvapen och varje närstridsvapen utöver det första ger +1A styck för Walkers.mawno skrev:Eftersom jag är sämst på 6:ed regler så frågar jag här: har en defiler med extra fist och power scourge 6 attacker i grund?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Kanske är en nub fråga men får man ta en Lord med termie armor och steed eller jump pack? Hittar inget som motsäger det men det känns fel. Någon som kan klargöra det hela?
Nej. "Not available to models wearing Terminator armour."Kimich skrev:Kanske är en nub fråga men får man ta en Lord med termie armor och steed eller jump pack? Hittar inget som motsäger det men det känns fel. Någon som kan klargöra det hela?
Det står i fotnoterna underst på sidan vad de små siffrorna bredvid alternativen betyder.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Det är så alltså? Jag försökte hitta det någonstans.. men min regelboks fu failade mig markant verkar det som.Katarsis skrev:Det stämmer. Den har då tre attacker i sin profil och fyra närstridsvapen och varje närstridsvapen utöver det första ger +1A styck för Walkers.mawno skrev:Eftersom jag är sämst på 6:ed regler så frågar jag här: har en defiler med extra fist och power scourge 6 attacker i grund?
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf