Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Har du hört det senaste från GW?
petrus

Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt

Inlägg av petrus »

CovenantGuardian skrev:GW använde wholly within 3 inches för trygon "disembarken" , att dom inte använde det ordvalet för transports känns medvetet. Varför ha två olika formuleringar om man inte vill att det ska betyda 2 olika saker?
I de flesta andra resonemang hade jag hållit med CovenantGuardians till fullo, men tyvärr har ju GW en lite blandad historik avseende exakta formuleringar och de skulle kunna mena att det är samma sak.
Men förmodligen är det rimligt att anta att det inte står wholly within av ett skäl.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

petrus skrev:
CovenantGuardian skrev:GW använde wholly within 3 inches för trygon "disembarken" , att dom inte använde det ordvalet för transports känns medvetet. Varför ha två olika formuleringar om man inte vill att det ska betyda 2 olika saker?
I de flesta andra resonemang hade jag hållit med CovenantGuardians till fullo, men tyvärr har ju GW en lite blandad historik avseende exakta formuleringar och de skulle kunna mena att det är samma sak.
Men förmodligen är det rimligt att anta att det inte står wholly within av ett skäl.
Ja de hade kunnat skriva annorlunda i många fall. De hade kunnat skriva att du får sitta ur bilen upp till tre tum men det gjorde de inte. Inte ordagrant iaf.

Skälet till att GW inte skriver wholly överallt när det gäller olika former av förflyttning och deployment är väl att det rent språkligt funkar sämre och kan verka överflödigt. Så tänker jag iaf.

Jag är övertygad om att communityn kommer läsa regeln som DHettNeck m.fl. förespråkar och skaka på huvudet åt mitt resonemang. Jag ville bara höja ett finger och påtala att jag tycker det är fel.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Kaptenen skrev:"Within 3 inch" kommer åtminstone att bli en kort debatt, nya GW kommer att ge svar på det så fort frågan ställs! :)
True dat! Alla regelböjspuckon kommer få det tufft framöver.:D

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Gällande within-regeln så hoppas jag snarare de kikat lite på Warmachine där det görs tydlig skillnad på "within" och "fully within" beroende på vilken effekt/förmåga/vapen som används. Sen hade jag hoppats på att GW skulle låna in regeln om att basstorleken avgör höjden på figuren (tänk er en cylinder från basens kanter och rakt upp, i olika höjd beroende på storleken på basen), men det är nog för mycket begärt.
Men det hade låtit folk konvertera hur mycket eller lite de ville utan förlust/vinning så länge de använder rätt bas åt figuren, och den konstnärliga friheten tror jag hade passat bra till GW's modeller och inställning till konverteringar i övrigt.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Någon som vet basstorlekar till nya SM?

fauh

Inlägg av fauh »

Primaris Marinesen verkar väl stå på 32mm medan Gravis Kaptenen står på en 40 mm.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

fauh skrev:Primaris Marinesen verkar väl stå på 32mm medan Gravis Kaptenen står på en 40 mm.
Tyckte det jag med. Däremot är det lurigt att se på de andra karaktärerna. Han med flaggan ex.

Foxen

Inlägg av Foxen »

Edit: Se länken i posten nedan :)
Senast redigerad av 1 Foxen, redigerad totalt 29 gånger.

Foxen

Inlägg av Foxen »

https://imgur.com/a/eodRU

En hel del CSM regler osv

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Foxen skrev:https://imgur.com/a/eodRU

En hel del CSM regler osv
Obbarna blev ju helt annorlunda. Och Mutilators är 3. Inte 1-3, utan 3. Tack och adjö, Mutilatormodellen. Konstigt också att Chaos Bikers är 3-9?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar