Röde skrev:Gonka Koff skrev:Jag har suttit och mattehammrat ett tag och känner mig säkrare och säkrare på att vi aldrig sett något liknande i hårdhet sedan NidZilla var hett i 4th.
Tau och Eldar kan dra nåt gammalt över sig, här kommer plåtgubbarna! Gauss på er!
Är det formationerna som gör det eller känns det så redan utan?
4+ RP från decurionen är jättehårt - men kostar också en hel del i obligatoriska enheter så det känns inte jätterealistiskt att bygga tex en wraithwing med 4+ reanimation exempelvis om man inte snöar in fullständigt, och då saknar listan svar på en massa annat.
Warriors i en decurion har förvisso ett save inkl RP som är strax bättre än power armour, men man får komma ihåg deras svagheter - framför allt i närstrid. Med en attack var på I2 är sannolikheten stor att dom förlorar mot de flesta halvkompetenta assaultenheter, och med I2 och avsaknad av stubborn/fearless/atsknf är då risken stor att de blir sweepade.
Necrons kommer förhoppningsvis skaka upp metat på det viset att de kräver snabba effektiva assaultenheter för att bekämpa, det håller inte att sitta och trycka med sina broadsides, wave serpents, dakkatyrants och centurions, och det tycker jag är bra. De är svåra att skjuta bort, men skjuter inte så fruktansvärt hårt tillbaka.