Katarsis skrev:Det är extremt dålig kutym att offentliggöra privata PM, och kan till och med anses om olagligt beroende på omständigheterna. Med det sagt så tycker jag att det är... acceptabelt (inte helt ok)... att läsa PM-konversationen ifråga. Märk väl att detta är en konversation mellan Fenris och mig, och att jag har diskuterat vissa delar med andra i FAQ-gruppen, medan vissa delar är helt mina egna åsikter. Lägg till att bland annat grunderna för hela situationen inte finns representerade i PM-konversationen så ser man snart att detta inte är hela bilden.
Den här tråden skapade jag efter att ha blivit utslängd ur SVFAQ gruppen utan anledning, vill man bli bemött på ett bra sätt så bör man börja med att bemöta andra på ett bra sätt. De där grunderna som du pratar om finns ju inte, eller är det något som du skrivit på en lapp och gömt i din byrålåda?
Vid tiden för mitt första PM så var ingenting bestämt. Jag hade uppfattat ett allmänt missnöje över dig bland övriga medlemmar i FAQ-gruppen, och då valde jag att i mitten av förra veckan kontakta alla i gruppen för att se vad deras åsikter var och vad de tyckte att vi skulle göra åt situationen. Några tyckte då att du helt enkelt inte skulle få vara med i gruppen längre, medan andra ansåg att du kunde få en andra chans. Efter detta skickar jag mitt första PM till dig och beskriver situationen, ber om dina kommentarer på det och undrar om du är villig att bättra dig. Det är först dina handlingar efter detta första PM som verkligen ligger till grund för att du inte längre får vara med i SVFAQ-gruppen.
Du hade uppfattat (genom telepati?) vad andra tyckte. (Inte vad du själv egentligen tyckte.) Du hävdar sedan att du HAR haft kontakt med övriga i gruppen innan det första PM:et men ändå inte hade bestämt något. Snacka om att prata bakom ryggen på någon. Du har fortfarande inte gett något exempel på en enda olämplig handling som jag har utfört, hur kan du då förvänta dig förbättring?
Jag vet inte hur jag hade kunnat vara tydligare. Läs dina diskussioner fram till mitt första PM, läs sedan alla mina PM som förklarar situationen, och sedan måste du förstå vår syn på saken. Om du ändå inte förstår så känner i alla fall jag att du är väldigt svårt att kommunicera i text med, velket är ännu en anledning att inte ha dig kvar i gruppen.
Jag ska alltså först gissa på något, och sedan ska jag gissa igen och om jag då inte gissar rätt på bägge så är det JAG som är svår att kommunicera med?
Vilka hot är det du pratar om? "Bättra dig, annars får du inte vara med i gruppen längre" är knappast ett hot, möjligtvis ett ultimatum.
När du skriver "vad som komma skall" så vet jag ju inte riktigt hur jag ska tolka det, men uppenbarligen så sitter du och smider planer.
Om jag var det minsta osäker på att du inte skulle vara med i gruppen längre så har du verkligen visat att jag hade rätt i frågan efter det att du fick lämna gruppen. Du tycks inte förstå och hålla med om en utav de mest grundläggande tankarna med SVFAQn (att alla skall spela likadant och på ett smidigt sätt), och bara det är nästan tillräckligt för att man inte skall få vara med i gruppen.
Det är ju alltid lätt att vara efterklok, tror du seriöst på att du hade fått en sån här reaktion om du inte hade börjat dumma dig?
Om du verkligen var intresserad av "att uppnå att alla skall spela likadant och på ett smidigt sätt", så hade du kommit med ett förtydligande istället för personliga påhopp.
SVFAQn har ingenting med Svenska40k att göra egentligen. SVFAQn bedriver sitt arbete här på Svenska40k för att det är bekvämt, men arbetet skulle lika gärna kunna ske via mejl t.ex. Det finns flera grupperingar här på forumet som egentligen inte har något med Svenska40k att göra, kompmallar och SM-gruppen bland andra. Att det sedan förekommer nyckelpersoner som finns i flertalet utav dessa grupper är bara naturligt i en så pass liten community som våran. Med det sagt så var det inte i min roll som admin för Svenska40k som jag stängde av dig från gruppen, utan det var i min roll som representant för SVFAQn, jag som admin verkställde sedan detta. Det hade inte vart någon skillnad alls om det t.ex. hade vart Tröger (kompmallsansvarig) som bett mig (site admin) om att ta bort LillePer från kompmallsgruppen, det hade bara behövt gå via en till person på vägen.
Det finns gott om personer på forumet för att klara av olika uppgifter, ingen behöver sitta på 2 stolar, varför inte låta någon annan ta ansvar för SVFAQ-gruppen?