Barge movement

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Barge movement

Inlägg av Zurken »

Håller med Katarsis i denna fråga.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Vad jag kan se så får man alltid flat out-savet även om man avslutar sin movement på exakt samma ställe som man började om man kör flat out. Däremot räknar närstridsattacker med "actual distance covered".

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Det möjligt att det är så.
En annan sak som konstiga amerikaner fått för sig: tesla destructorn hävdar en del att man slå "arc" för varje träffat skott. Låter helknas och måste vara jättefel. Eller?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Gustav skrev:Vad jag kan se så får man alltid flat out-savet även om man avslutar sin movement på exakt samma ställe som man började om man kör flat out. Däremot räknar närstridsattacker med "actual distance covered".
Hur får du det till detta? Är det pga av den lilla Noten under combat? Jag tror ingen spelar så och du får nog ingen med dej på den tolkningen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

DHettNeck skrev:
Gustav skrev:Vad jag kan se så får man alltid flat out-savet även om man avslutar sin movement på exakt samma ställe som man började om man kör flat out. Däremot räknar närstridsattacker med "actual distance covered".
Hur får du det till detta? Är det pga av den lilla Noten under combat? Jag tror ingen spelar så och du får nog ingen med dej på den tolkningen.
Jag har mött en spelare som skakade lite på sin Falcon och hävdade att han då hade flat-out savet. Men som "alla vet" så måste man ha åkt mer än 12" fågelvägen för att få coversavet, oavsett vad som exakt står i regelboken.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

näää han kan åka 6,5" framåt och sen 6,5" bakåt och få skimmer savet väl. På samma sätt som du kan åka i en hästsko och hamna 2 tum till vänster men fortfarande åkt mer än 6" ( om terrängen tillåter det).

Det är bara bikes som måste sluta 18" från startplatsen för att få turboboostsavet.

Men

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Det som står står och så spelar man. Bikes är andra grejor. Vill ni hitta på egna regler för ni minsann skriva dem i SverigeFAQen.

Jochen

Inlägg av Jochen »

Nog för att jag tycker allt "låtsasflygande" är rent bullshit men jag ser inte hur det skulle vara någon skillnad på att flyga fram och tillbaka 5,5" eller 6,5" för cover saven.
Tillåter man den ena så ska såklart båda vara ok.
Om det finns någon text eller regel att referera till så gör gärna det för jag hadde fan för mig att det fanns lite restrictions på movement men det verkar vara en tragisk kvarleva från 4th i mitt huvud..
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Cadelin blandar ihop tanks och skimmers. Iom att skimmer flyger överterräng,
Kollar man alltid kortaste vägen fågelvägen för att kolla hur långt man rör sig. Jag kommer iaf inte hävda cover när jag åkt 15" med mina barges men bara förflyttat mig 10" fram

Jochen

Inlägg av Jochen »

Det var lite det jag menade, om du faktiskt åker 15" och hävdar att du åkt 15", då är det cover, träffa på 4+, etc etc. Eftersom du bara får åka 12+ om du kör en flat out.
Men jag hittar verkligen inget som hindrar en från att dra iväg, svänga över någon, dra vidare och landa wherever, pivotta och se sjukt glad ut.

Saker jag trodde fanns: Man kör rakt i en flat out och får inte pivotta efter movet, all movement räknar avståndet du flyttat dig från A till B.
Jag hittar tamej fan INGET som säger att det är så just nu, det enda som ens påminner om det är Turboboosting för bikes som säger att bikes lär sluta sin move minst 18" från startpoint för coversaven... och det applyar såklart inte här.
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins

Skriv svar