Barge movement
Re: Barge movement
Vad jag kan se så får man alltid flat out-savet även om man avslutar sin movement på exakt samma ställe som man började om man kör flat out. Däremot räknar närstridsattacker med "actual distance covered".
Det möjligt att det är så.
En annan sak som konstiga amerikaner fått för sig: tesla destructorn hävdar en del att man slå "arc" för varje träffat skott. Låter helknas och måste vara jättefel. Eller?
En annan sak som konstiga amerikaner fått för sig: tesla destructorn hävdar en del att man slå "arc" för varje träffat skott. Låter helknas och måste vara jättefel. Eller?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Hur får du det till detta? Är det pga av den lilla Noten under combat? Jag tror ingen spelar så och du får nog ingen med dej på den tolkningen.Gustav skrev:Vad jag kan se så får man alltid flat out-savet även om man avslutar sin movement på exakt samma ställe som man började om man kör flat out. Däremot räknar närstridsattacker med "actual distance covered".
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag har mött en spelare som skakade lite på sin Falcon och hävdade att han då hade flat-out savet. Men som "alla vet" så måste man ha åkt mer än 12" fågelvägen för att få coversavet, oavsett vad som exakt står i regelboken.DHettNeck skrev:Hur får du det till detta? Är det pga av den lilla Noten under combat? Jag tror ingen spelar så och du får nog ingen med dej på den tolkningen.Gustav skrev:Vad jag kan se så får man alltid flat out-savet även om man avslutar sin movement på exakt samma ställe som man började om man kör flat out. Däremot räknar närstridsattacker med "actual distance covered".
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
näää han kan åka 6,5" framåt och sen 6,5" bakåt och få skimmer savet väl. På samma sätt som du kan åka i en hästsko och hamna 2 tum till vänster men fortfarande åkt mer än 6" ( om terrängen tillåter det).
Det är bara bikes som måste sluta 18" från startplatsen för att få turboboostsavet.
Men
Det är bara bikes som måste sluta 18" från startplatsen för att få turboboostsavet.
Men
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Det som står står och så spelar man. Bikes är andra grejor. Vill ni hitta på egna regler för ni minsann skriva dem i SverigeFAQen.
Nog för att jag tycker allt "låtsasflygande" är rent bullshit men jag ser inte hur det skulle vara någon skillnad på att flyga fram och tillbaka 5,5" eller 6,5" för cover saven.
Tillåter man den ena så ska såklart båda vara ok.
Om det finns någon text eller regel att referera till så gör gärna det för jag hadde fan för mig att det fanns lite restrictions på movement men det verkar vara en tragisk kvarleva från 4th i mitt huvud..
Tillåter man den ena så ska såklart båda vara ok.
Om det finns någon text eller regel att referera till så gör gärna det för jag hadde fan för mig att det fanns lite restrictions på movement men det verkar vara en tragisk kvarleva från 4th i mitt huvud..
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins
Flaming Dolphins
Cadelin blandar ihop tanks och skimmers. Iom att skimmer flyger överterräng,
Kollar man alltid kortaste vägen fågelvägen för att kolla hur långt man rör sig. Jag kommer iaf inte hävda cover när jag åkt 15" med mina barges men bara förflyttat mig 10" fram
Kollar man alltid kortaste vägen fågelvägen för att kolla hur långt man rör sig. Jag kommer iaf inte hävda cover när jag åkt 15" med mina barges men bara förflyttat mig 10" fram
Det var lite det jag menade, om du faktiskt åker 15" och hävdar att du åkt 15", då är det cover, träffa på 4+, etc etc. Eftersom du bara får åka 12+ om du kör en flat out.
Men jag hittar verkligen inget som hindrar en från att dra iväg, svänga över någon, dra vidare och landa wherever, pivotta och se sjukt glad ut.
Saker jag trodde fanns: Man kör rakt i en flat out och får inte pivotta efter movet, all movement räknar avståndet du flyttat dig från A till B.
Jag hittar tamej fan INGET som säger att det är så just nu, det enda som ens påminner om det är Turboboosting för bikes som säger att bikes lär sluta sin move minst 18" från startpoint för coversaven... och det applyar såklart inte här.
Men jag hittar verkligen inget som hindrar en från att dra iväg, svänga över någon, dra vidare och landa wherever, pivotta och se sjukt glad ut.
Saker jag trodde fanns: Man kör rakt i en flat out och får inte pivotta efter movet, all movement räknar avståndet du flyttat dig från A till B.
Jag hittar tamej fan INGET som säger att det är så just nu, det enda som ens påminner om det är Turboboosting för bikes som säger att bikes lär sluta sin move minst 18" från startpoint för coversaven... och det applyar såklart inte här.
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
Flaming Dolphins
Flaming Dolphins