refabricated skrev:Jag tror att ju mer restriktioner ni lägger på, desto skevare kommer listorna att bli. Vissa kommer bygga tramspelle-listor. Andra kommer klura ut vad som nu är orimligt att hantera.
Tror du verkligen att det kommer bli en jämnare turnering utan att ha restriktioner? Jag skulle gärna höra ditt argument för detta eller om det bara är så att du råkar äga 8 stormravens
Vi spelare brukar ju opta listorna så långt det går, ingen på ETC spelar blandat urval ur codex Eldar. Vi behöver restriktioner så att spelare får roligare matcher och så att nya spelare inte blir mosade 5 matcher i rad.
LillePer skrev:En mellanväg utan för mycket regler: Max 1 detachment. Max 2 av varje enhet.
Träffar inte allt men träffar mycket.
Max två av varje enhet slår väldigt olika. Vissa arméer (som marines) har massor av olika enheter att välja på och kan lätt ersätta saker med liknande val, medan andra har så få val att begränsningen helt stryper vad de kan ta. Jag tror därför, som jag skrev innan, att man måste komplettera en sådan restriktion med att man kan låsa upp fler av samma sak genom att ta en av varje möjligt val. Då slår den mer lika.
Och sedan måste man sannolikt gå in med restriktioner av vissa specifika enheter (typ conscripts).
Rätt stor skillnad på highlander och 2 av varje. Men absolut förstår vad du menar. Främst harlequins som hamnar i kläm?
Adeptus osv har ju ofta 2 olika enheter. Samma med de flesta "små" codexar.
Apocswe skrev:En stor fråga är väl också hur/om man ska begränsa folk att spela "samma" codex. Tex så det inte kommer 4 UM spelare med 4 guilliman
G-man är inte med om man kör en detach, killen är lord of war. Dessutom lär det bara bli en av "samma" bok. (Räknar allt som inte har eget codex som separata)