TTT-officiell Information

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Restriktioner TTT

Omröstningen slutade 06 sep 2017, 10:37

I princip restriktionsfritt - fullt blås
11
21%
Hårda begränsningar, t.ex. ett detachment osv.
42
79%

Antal röster: 53

Hybris

Re: TTT-officiell Information

Inlägg av Hybris »

refabricated skrev:Jag tror att ju mer restriktioner ni lägger på, desto skevare kommer listorna att bli. Vissa kommer bygga tramspelle-listor. Andra kommer klura ut vad som nu är orimligt att hantera.
Tror du verkligen att det kommer bli en jämnare turnering utan att ha restriktioner? Jag skulle gärna höra ditt argument för detta eller om det bara är så att du råkar äga 8 stormravens :)

Vi spelare brukar ju opta listorna så långt det går, ingen på ETC spelar blandat urval ur codex Eldar. Vi behöver restriktioner så att spelare får roligare matcher och så att nya spelare inte blir mosade 5 matcher i rad.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

En mellanväg utan för mycket regler: Max 1 detachment. Max 2 av varje enhet.

Träffar inte allt men träffar mycket.

Nora

Inlägg av Nora »

LillePer skrev:En mellanväg utan för mycket regler: Max 1 detachment. Max 2 av varje enhet.

+1

fauh

Inlägg av fauh »

Ett sätt att klämma åt horde arméerna är att straffa "slowplay" hårdare.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

LillePer skrev:En mellanväg utan för mycket regler: Max 1 detachment. Max 2 av varje enhet.

Max två av varje enhet slår väldigt olika. Vissa arméer (som marines) har massor av olika enheter att välja på och kan lätt ersätta saker med liknande val, medan andra har så få val att begränsningen helt stryper vad de kan ta. Jag tror därför, som jag skrev innan, att man måste komplettera en sådan restriktion med att man kan låsa upp fler av samma sak genom att ta en av varje möjligt val. Då slår den mer lika.

Och sedan måste man sannolikt gå in med restriktioner av vissa specifika enheter (typ conscripts).

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Rätt stor skillnad på highlander och 2 av varje. Men absolut förstår vad du menar. Främst harlequins som hamnar i kläm?
Adeptus osv har ju ofta 2 olika enheter. Samma med de flesta "små" codexar.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

En stor fråga är väl också hur/om man ska begränsa folk att spela "samma" codex. Tex så det inte kommer 4 UM spelare med 4 guilliman

Hybris

Inlägg av Hybris »

Apocswe skrev:En stor fråga är väl också hur/om man ska begränsa folk att spela "samma" codex. Tex så det inte kommer 4 UM spelare med 4 guilliman
G-man är inte med om man kör en detach, killen är lord of war. Dessutom lär det bara bli en av "samma" bok. (Räknar allt som inte har eget codex som separata)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Apocswe skrev:En stor fråga är väl också hur/om man ska begränsa folk att spela "samma" codex. Tex så det inte kommer 4 UM spelare med 4 guilliman
Det är väl bara att säga att varje faction keyword bara får användas av en spelare (med undantag för dom stora som täcker flera raser).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

larshultin

Inlägg av larshultin »

Patrol plus ett röstar jag för. Jag hoppas kunna köra marines kompletterat med assassin.

Skriv svar