Armelistor Gothcon 2011 - övrigt prat
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: Armelistor Gothcon 2011 - övrigt prat
Lite överraskande att Dante seglar upp på delad förstaplats över mest populära SC. Notera även Mephiston: 0.
Kanske berodde på subjektiv kompformulering:
Mephiston - pungstryk med sandfylld magväska.
Mephiston - pungstryk med sandfylld magväska.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Asså.. får lista 33 ens spela? Deathwing me 3 landraiders?!
Och alla demonlistor e helt löööööjligt hårda me dubbla great unclean one, 8 crushers etc..
Fråga kolon.. har jag missförstått detta me komp.. förra året vart jag nollad med en so-so lista som är hälften som hård som 50% av listorna jag susat igenom?.... detta året lär jag ju susa upp på 15-20 i komp me tanke på hur mjuk min skitlista är i jämförelse me resten! :S
(Lista 72)
Och alla demonlistor e helt löööööjligt hårda me dubbla great unclean one, 8 crushers etc..
Fråga kolon.. har jag missförstått detta me komp.. förra året vart jag nollad med en so-so lista som är hälften som hård som 50% av listorna jag susat igenom?.... detta året lär jag ju susa upp på 15-20 i komp me tanke på hur mjuk min skitlista är i jämförelse me resten! :S
(Lista 72)
Ska inte du vara med?Jocke Rapp skrev:Notera även Mephiston: 0.
-
Silversixx
Det blir nog många listor med komp 0 i år. Många har garanterat utgått fårn kompmallen och tror de ska få hög komp. Eller så skiter de bara i det och litar på att arméen är tillräckligt självspelande för att ta det hela...Poet skrev:Asså.. får lista 33 ens spela? Deathwing me 3 landraiders?!
(Lista 72)
Känns som man tagit en smörkniv till en pistolduel, kan bara hålla med Poet, fuck shit va folk tagit i, hårdare listor på Gothcon än på Adepticon....
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Kan väl bli spännande att få hålla i smörkniven denna gångKänns som man tagit en smörkniv till en pistolduel
/H
- speedfreek
Hårt som smör!
Ska bli gryyymt sulan! Nu blir jag av med min gothcon oskuld. Ska bli spännande.
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Du måste skämta?!!Poet skrev:Asså.. får lista 33 ens spela? Deathwing me 3 landraiders?!(Lista 72)
Har du kollat på listan? Med all melta som surfar runt är 3 raiders gratis VP för motståndaren, Listan har utöver det 17 modeller. De flesta listor borde kunna ta den utan problem. 3st 5 manna enheter som scoring är inte mycket att hurra för, även om det är termies.
Den listan känns som auto-förlust mot, Dark eldar, Eldar och Tau.