Armelistor Gothcon 2011 - övrigt prat

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Jocke Rapp
Site Admin

Re: Armelistor Gothcon 2011 - övrigt prat

Inlägg av Jocke Rapp »

Lite överraskande att Dante seglar upp på delad förstaplats över mest populära SC. Notera även Mephiston: 0.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Kanske berodde på subjektiv kompformulering:
Mephiston - pungstryk med sandfylld magväska.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Poet

Inlägg av Poet »

Asså.. får lista 33 ens spela? Deathwing me 3 landraiders?!
Och alla demonlistor e helt löööööjligt hårda me dubbla great unclean one, 8 crushers etc..

Fråga kolon.. har jag missförstått detta me komp.. förra året vart jag nollad med en so-so lista som är hälften som hård som 50% av listorna jag susat igenom?.... detta året lär jag ju susa upp på 15-20 i komp me tanke på hur mjuk min skitlista är i jämförelse me resten! :S

(Lista 72)

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Jocke Rapp skrev:Notera även Mephiston: 0.
Ska inte du vara med? ;)

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Poet skrev:Asså.. får lista 33 ens spela? Deathwing me 3 landraiders?!
Och alla demonlistor e helt löööööjligt hårda me dubbla great unclean one, 8 crushers etc..

Fråga kolon.. har jag missförstått detta me komp.. förra året vart jag nollad med en so-so lista som är hälften som hård som 50% av listorna jag susat igenom?.... detta året lär jag ju susa upp på 15-20 i komp me tanke på hur mjuk min skitlista är i jämförelse me resten! :S

(Lista 72)
Det blir nog många listor med komp 0 i år. Många har garanterat utgått fårn kompmallen och tror de ska få hög komp. Eller så skiter de bara i det och litar på att arméen är tillräckligt självspelande för att ta det hela...

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Känns som man tagit en smörkniv till en pistolduel, kan bara hålla med Poet, fuck shit va folk tagit i, hårdare listor på Gothcon än på Adepticon....

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Hawk

Inlägg av Hawk »

Känns som man tagit en smörkniv till en pistolduel
Kan väl bli spännande att få hålla i smörkniven denna gång :wub: ! Håller för övrigt med. Många hårda listor blir det... Ser dock fram mot Got Con och lite hårt motstånd!

/H

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Hårt som smör!

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Ska bli gryyymt sulan! Nu blir jag av med min gothcon oskuld. Ska bli spännande.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Poet skrev:Asså.. får lista 33 ens spela? Deathwing me 3 landraiders?!(Lista 72)
Du måste skämta?!!

Har du kollat på listan? Med all melta som surfar runt är 3 raiders gratis VP för motståndaren, Listan har utöver det 17 modeller. De flesta listor borde kunna ta den utan problem. 3st 5 manna enheter som scoring är inte mycket att hurra för, även om det är termies.

Den listan känns som auto-förlust mot, Dark eldar, Eldar och Tau.

Skriv svar