We've been played by dea!!Papa D skrev:Haha - kul att det sägs att vi sörlänningar vill ha restrictions - vi hör samma fast om nordbor.![]()
Haha, ja precis, men det brukar vara så att det talas om att släppa det nästan fritt efter varje FF, men sen landar det i ungefär samma restriktioner med lite variationer ändå. Men vad har vänligt bemötande med det att göra? Dea med crew är alltid trevliga oavsett restriktionerwolf skrev:Haha.. Men vad lustigt! Direkt efter förra FF då lät det som att allt utom FW skulle få gå... 30:e FF och allt. Sedan har det vuxit fram komp och mer restriktioner.
FF har genom tiderna varit en rätt öppen turnering med ett vänligt bemötande...
Nu är det nog på väg att bli den mest begränsade turneringen av sina 30.
Hade varit kul att testa en gång med nästan fritt blås. Topp tio skulle ändå bestå av ungefär samma personer, skillnaden blir att det blir friare listbygge och lite roligare längre ned bland borden, tänker jag mig. Man har ju gått o längtat i några år nu efter att få spela listor med Malanthrope och Dimachaerons, som alla andra som hänger på forum. Resten av världen verkar rätt ok med Forgeworld av nån anledning. Har även längtat efter att köra Lictor spam, men den ryker på max 3.
Om man ger en liten varningsflagg innan att just den här turneringen så är det nästan fritt, så tror jag inte man skrämmer bort casualspelarna från framtida turneringar.
Kan man tänka sig en FF med ITC-regler rakt av nästa gång?