Fantasia Fanatic XXX

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

NIB

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av NIB »

Papa D skrev:Haha - kul att det sägs att vi sörlänningar vill ha restrictions - vi hör samma fast om nordbor. :)
We've been played by dea!! :o
wolf skrev:Haha.. Men vad lustigt! Direkt efter förra FF då lät det som att allt utom FW skulle få gå... 30:e FF och allt. Sedan har det vuxit fram komp och mer restriktioner.
FF har genom tiderna varit en rätt öppen turnering med ett vänligt bemötande...

Nu är det nog på väg att bli den mest begränsade turneringen av sina 30.
Haha, ja precis, men det brukar vara så att det talas om att släppa det nästan fritt efter varje FF, men sen landar det i ungefär samma restriktioner med lite variationer ändå. Men vad har vänligt bemötande med det att göra? Dea med crew är alltid trevliga oavsett restriktioner :)

Hade varit kul att testa en gång med nästan fritt blås. Topp tio skulle ändå bestå av ungefär samma personer, skillnaden blir att det blir friare listbygge och lite roligare längre ned bland borden, tänker jag mig. Man har ju gått o längtat i några år nu efter att få spela listor med Malanthrope och Dimachaerons, som alla andra som hänger på forum. Resten av världen verkar rätt ok med Forgeworld av nån anledning. Har även längtat efter att köra Lictor spam, men den ryker på max 3.
Om man ger en liten varningsflagg innan att just den här turneringen så är det nästan fritt, så tror jag inte man skrämmer bort casualspelarna från framtida turneringar.

Kan man tänka sig en FF med ITC-regler rakt av nästa gång?

wolf

Inlägg av wolf »

NIB skrev:
Papa D skrev:Haha - kul att det sägs att vi sörlänningar vill ha restrictions - vi hör samma fast om nordbor. :)
We've been played by dea!! :o
wolf skrev:Haha.. Men vad lustigt! Direkt efter förra FF då lät det som att allt utom FW skulle få gå... 30:e FF och allt. Sedan har det vuxit fram komp och mer restriktioner.
FF har genom tiderna varit en rätt öppen turnering med ett vänligt bemötande...

Nu är det nog på väg att bli den mest begränsade turneringen av sina 30.
Haha, ja precis, men det brukar vara så att det talas om att släppa det nästan fritt efter varje FF, men sen landar det i ungefär samma restriktioner med lite variationer ändå. Men vad har vänligt bemötande med det att göra? Dea med crew är alltid trevliga oavsett restriktioner :)
Syftade på alla deltagare... Klagar inte på någon och inte nu heller. Fortfarande vänligt!

Cegorach

Inlägg av Cegorach »

Borde inte warp spiders vara typ max 6 st istället?

Sedan behövs det ngn cap på gravguns?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

NIB skrev:Kan man tänka sig en FF med ITC-regler rakt av nästa gång?
För vad det nu är värt så håller jag med, hade varit kul att prova ITC-reglerna och de verkar ha enkla men ändå hyfsat balanserade missions också som är viktade mer mot maelstrom än kp. Eventuellt kan man väl exkludera fw om man nu är allergisk mot det men jag tycker sällan de brutna sakerna kommer därifrån och det är ju kul att få damma av den delen av bokyllan ibland också.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag är åxå en stark ITC anhängare
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

TNid

Inlägg av TNid »

Vi är ju ett gäng i Västerås som arrangerar turneringar här nere med ITC-formatet. Vi är nog allihopa intresserade av en helg i Umeå om ni skulle köra ITC i framtiden.

Jony

Inlägg av Jony »

ITC vore grymt! Gillar verkligen deras spel modifieringar :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ropen skalla, ITC åt alla! ;)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Cegorach skrev:Borde inte warp spiders vara typ max 6 st istället?
Det verkar överdrivet hårt stypta.

Cegorach skrev: Sedan behövs det ngn cap på gravguns?
Det tycker jag inte. Gravgunns är inte överdrivet heta i dagens meta.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

zenitslav

Inlägg av zenitslav »

Som Tau spelare, (jag vet, ost, that guy, etc) Jag har några frågor och funderingar, självklart kommer detta vara egoistiskt ifrån min sida men jag prövar.

Max 4 av samma enhet, känns dom den slår ganska brett och sveper med allt, ni har ju specefikt satt gränser för specefika units som broadsides eldar jetbikes mm, varför inte fortsätta på det? Och detsamma gäller formationer, ta bort dom som ni tycker är för crazy istället

Begränsningen på hur många modeller med markerlight och s7 skott känns knepig i utförandet, jag är helt med på att begränsa antal markerlights du får skjuta per fas till t ex 12 men när jag inte ens får ta en enhet som råkar ha ett känns det konstigt, desamma gäller s7 skott som tau fullständigt badar i, begränsningen borde ju snarare vara vart dom kommer ifrån, crisis, broadsides riptides ghostkeels och villka vapen dom har köpt. Problemet är bara att det drar ner andra enheter som råkar komma med s7 som jag inte tror en endaste person ser som ett större problem, som t ex en subshark bomber som har 1 markerlight 2 drones med s7 rapid fire vapen även razorsharks, hammerheada och pathfinder vapen mm drabbas vad jag tror är oavsiktligt.

Från mitt perspektiv sett så vill jag gärna köra ett dawnblade contingent med drönare då det känns ganska fluffigt men det går inte som det ser ut nu när det är en så pass svepande begränsning, farsight enclaves boken drabbas i mitt tycke extra hårt då en hel del formationer per automatik går bort, formationer värda att ta som är kvar är fyllda av antingen crisis suits (troops i fse,något att se över kanske?) Ghostkeels, broadsies med riptides och sist av allt skyrays.

Skriv svar