Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Inlägg av Flogger »

Dina space wolves är ju stört snygga!! Riktigt 2nd edition ljushet på det gråa, älskar't!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Inlägg av Johha »

Tackar! började om med rustningsfärgen på marines då det gråa var för "grått" och för att jag totalt tröttnat på vallejo färgerna eftersom dom separerar så fort vatten kommer inom 100 m från dom. gått över till GW färger nu och målar om mina grey hunters. bilder kommer bara jag får en klar!

har även börjat förbereda en forgeworld dread och finecast modellen av njal stormcaller, ser fram emot att måla dom snart!
Johan Hansson

Johha
Inlägg: 51
Blev medlem: 02 mar 2013, 12:33
Ort: Borlänge

Re: Johan målar space wolves

Inlägg av Johha »

Sådär ja! Nu har jag fått lite tid för målning igen och har gjort klart min enhet med Fenrisian wolves.
Den här enheten har varit väldigt rolig att måla. Jag har försökt få teckningen på pälsen att stämma hyffsat mot hur riktiga vargar ser ut, de är ofta mörka längs ryggen och blir ljusare ner mot buken.

Baserna var också riktigt skoj att få göra, har alltid tyckt snöbaser är snyggt.

Kom gärna med konstruktiv kritik och synpunkter!

Bild
Bild
Bild
Bild
Johan Hansson

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Inlägg av Jörgen »

Det där såg jättesnyggt ut, applåder :D

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Inlägg av frigobben »

Det blev väldigt bra!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Inlägg av Röde »

Vovvarna blev super!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Inlägg av Excessus »

Snygga vargar!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Inlägg av Serpent »

Verkligen supersnyggt!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Inlägg av guildmaster »

Det är bara att hålla med. Riktigt snygga voffsingar. Färgtonerna är riktigt grymma och naturliga.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Inlägg av Ancalagon »

De är väldigt realistiska i färgerna. Du kan upperbarligen måla. Därför ska jag ge dig ett tips som jag personligen tror skulle bli pricken över i, nämligen tassavtryck i snön. Väldigt enkelt att göra, och med en sådär clean vit snö kommer de synas direkt. Tror det skulle förhöja realismen ännu mer :)

Skriv svar