Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
Dina space wolves är ju stört snygga!! Riktigt 2nd edition ljushet på det gråa, älskar't!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
Tackar! började om med rustningsfärgen på marines då det gråa var för "grått" och för att jag totalt tröttnat på vallejo färgerna eftersom dom separerar så fort vatten kommer inom 100 m från dom. gått över till GW färger nu och målar om mina grey hunters. bilder kommer bara jag får en klar!
har även börjat förbereda en forgeworld dread och finecast modellen av njal stormcaller, ser fram emot att måla dom snart!
har även börjat förbereda en forgeworld dread och finecast modellen av njal stormcaller, ser fram emot att måla dom snart!
Johan Hansson
Re: Johan målar space wolves
Sådär ja! Nu har jag fått lite tid för målning igen och har gjort klart min enhet med Fenrisian wolves.
Den här enheten har varit väldigt rolig att måla. Jag har försökt få teckningen på pälsen att stämma hyffsat mot hur riktiga vargar ser ut, de är ofta mörka längs ryggen och blir ljusare ner mot buken.
Baserna var också riktigt skoj att få göra, har alltid tyckt snöbaser är snyggt.
Kom gärna med konstruktiv kritik och synpunkter!




Den här enheten har varit väldigt rolig att måla. Jag har försökt få teckningen på pälsen att stämma hyffsat mot hur riktiga vargar ser ut, de är ofta mörka längs ryggen och blir ljusare ner mot buken.
Baserna var också riktigt skoj att få göra, har alltid tyckt snöbaser är snyggt.
Kom gärna med konstruktiv kritik och synpunkter!




Johan Hansson
Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
Det där såg jättesnyggt ut, applåder 
Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
Det blev väldigt bra!
Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
Vovvarna blev super!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
Snygga vargar!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
Verkligen supersnyggt!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
Det är bara att hålla med. Riktigt snygga voffsingar. Färgtonerna är riktigt grymma och naturliga.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)
De är väldigt realistiska i färgerna. Du kan upperbarligen måla. Därför ska jag ge dig ett tips som jag personligen tror skulle bli pricken över i, nämligen tassavtryck i snön. Väldigt enkelt att göra, och med en sådär clean vit snö kommer de synas direkt. Tror det skulle förhöja realismen ännu mer 