Du har skarpa ögon Carl, jag tror du har rätt!
När jag knatade in på Plaza köpcenter på Oxford Street för det vanliga GW-besöket så var butiken borta.
Igenbommat.
Den låg istället en våning ner, sunkigare inrett och med lapp på dörren. "tillfälligt stängt, besök vår nya Flaggskeppsbutik "Warhammer" på Tottenham Court Road" (5min bort). Huh?
Ny logga, jag gillar det. Väldigt tydligt vad de faktiskt säljer.
Personalen var också nöjda, inga fler frågor om Playstation etc.
Själva butiken var inte större än vanligt, men servicen har de höjt ett snäpp. Alla som jobbar där har en iPad där de snabbt bläddrar upp sånt som inte finns hemma och den som beställer något kan hämta ut det i butiken nästa dag.
Om jag handlade för över 100 pund kunde jag få det skickat hem utan extra kostnad, även till Sverige.
De hade ingen aning om om det här var ett test eller om alla GW-butiker kommer att byta namn till Warhammer.
Rätt ljussättning ger snyggare bilder.
Terrängen från en av de senaste White Dwarfarna stod uppställd i butiken. Inte lika imponerande i vanligt ljus, även om det fortfarande är snygg terräng.
Timmy the Termagant Fotobombade diskret.
På väg tillbaka till Öyen imorgon så ska jag förbi ett Ikea och köpa på mig saknade plastväxter, så jag inom en snar framtid kan göra klart terrängen jag bygger just nu, så jag sedan kan måla lite Eldar-modeller!
(Det är strängeligen förbjudet hemma att lämna större projekt ofärdiga och hoppa på nästa, måste göra klart det!)