Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Serpent skrev:
Nu sidospårar jag rätt friskt här, men: http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_slang

Enligt min kompis M, som är en särdeles aktiv person inom HBTQ-rörelsen, hade jag klassats som "utter" eftersom dessa är "tränade män med kroppsbehåring". Hade jag inte haft så mycket kroppsbehåring hade jag varit en "delfin". Sen finns det säkert ett tiotal grupper till i den där klassificeringen, inklusive "björn" och "björnunge".

Det är en värld med så många lager, alltså...

Podrick blev snygg! Och Iiip är lika glad som alltid, ser jag!
Jag kallades Vesslan i unga år. Vad står månne det för enligt sagda Codex. Förlåt, lexicon.

För övrigt gillar jag den äckelflunsagröna färgen. Det ser ut som nåt riktigt otäckt som bara väntar på att spricka. Inte det du vill trampa på en sen kväll i Thailand i öppna sandaler.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev:vad du menar är att projektet fortsätter "steg(e) för steg(e)"? ;)
(och jag tänker inte ens kommentera den där fula stadion :lol: ;) )
Pappahumor! Den bästa sorten! :D
Wembley kommer att se magiskt ut på lördag!
Nurgle skrev: För övrigt gillar jag den äckelflunsagröna färgen. Det ser ut som nåt riktigt otäckt som bara väntar på att spricka. Inte det du vill trampa på en sen kväll i Thailand i öppna sandaler.
Jag gissar att du syftar på mina Tyranider, så tack! :D

Så Eldars får ny bok igen?
Det florerar så många fina bilder på nätet att det började rycka i Eldarnerven inom mig.
Kliniska, krispiga, stilrena. Med bling bling.
Nu fick jag lust att utöka min slumrande Craftworld, jag har typ 1000 fridfulla poäng som aldrig lämnat kabinettet.
Eldar har så himla snygga modeller att jag skaffat dem bara för att det är kul att måla dem!

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Dina Eldar är så j*vla crisp. :wub:
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Mycket stiligt och passande med den babyblå färgen. Gillar!

bjorn

Inlägg av bjorn »

Jättesnyggt! Men det där är inte white hart lane...
//Björn

Användarvisningsbild
msg

Inlägg av msg »

Nice :P Hur går det med turneringen fram i september förresten?
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack! :D
bjorn skrev:.. Men det där är inte white hart lane...
Nej det har du rätt i. Snäppet bättre! :D
msg skrev:Hur går det med turneringen fram i september förresten?
Jag tror den blir av, men det är svårt.
Alla vi som ska organisera har heltidsjobb och familjer, det är tom svårt att hitta tider då alla kan vara med på möten.
Men viljan finns och spelplaner byggs!

Nu är jag iväg på en minisemester, där jag tar med mig min lyckotermagant Timmy.
Bild från dagens paus på bilresan!
Grönbrunt gräs gömmer han sig bra i! :mrgreen:

Bild

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Inlägg av Pappersbåt »

Brahehus, jag trodde det var en inspirationsbild till ditt nästa bygge först när jag scrollade ner i tråden:)

När man tittar närmare på bilden så upptäcker man att det är något mysko som gömmer sig i toppen av ruinen:

Image

Jag tror bestämt att det är en Dark Eldar Warrior med en 4+ cover som smyger på Timmy! Akta dig!

Image
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Du har skarpa ögon Carl, jag tror du har rätt! :lol:

Tillbaka i Sverige, reser vidare hemåt imorgon.
Skön helg i London med oförglömlig fotboll och en del gå på stan, där hann jag med att kika på lite 40k också!

Bild
Timmy på stan

När jag knatade in på Plaza köpcenter på Oxford Street för det vanliga GW-besöket så var butiken borta.
Igenbommat.
Den låg istället en våning ner, sunkigare inrett och med lapp på dörren. "tillfälligt stängt, besök vår nya Flaggskeppsbutik "Warhammer" på Tottenham Court Road" (5min bort). Huh?

Bild

Ny logga, jag gillar det. Väldigt tydligt vad de faktiskt säljer.
Personalen var också nöjda, inga fler frågor om Playstation etc.
Själva butiken var inte större än vanligt, men servicen har de höjt ett snäpp. Alla som jobbar där har en iPad där de snabbt bläddrar upp sånt som inte finns hemma och den som beställer något kan hämta ut det i butiken nästa dag.
Om jag handlade för över 100 pund kunde jag få det skickat hem utan extra kostnad, även till Sverige.
De hade ingen aning om om det här var ett test eller om alla GW-butiker kommer att byta namn till Warhammer.

Rätt ljussättning ger snyggare bilder. :mrgreen:
Terrängen från en av de senaste White Dwarfarna stod uppställd i butiken. Inte lika imponerande i vanligt ljus, även om det fortfarande är snygg terräng.
Timmy the Termagant Fotobombade diskret.

Bild

Bild

På väg tillbaka till Öyen imorgon så ska jag förbi ett Ikea och köpa på mig saknade plastväxter, så jag inom en snar framtid kan göra klart terrängen jag bygger just nu, så jag sedan kan måla lite Eldar-modeller!
(Det är strängeligen förbjudet hemma att lämna större projekt ofärdiga och hoppa på nästa, måste göra klart det!)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Inne på slutfasen av Djungelbrädet. Allt material som behövs finns nu hemma, jag ska bara se till att få jobbet gjort.
Stegar, mossa, växter, hängbroar, detaljer, lite extra buskage att sätta ut här och där, sen är det klart.
Först ut är att få klart stegarna. Stege 1 av 7 klar ikväll! :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Skriv svar