Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Det här blir riktigt bra. (Förvånande att jag skulle gilla den mörka, slitna looken......;))
Tack! Ja.. Totalt otippat... :lol: :lol: :lol:
Nurgle skrev:Kul att se dig ge dig i kast med ett helt annat färgtema :) Riktigt snyggt som alltid! Och fluffet verkar mycket lovande.
Tack! :D

Näste man till rakning, som de säger nere i gruvorna:

Bild

Lite detaljer kvar nu bara, så imorgon kväll borde alla 16 Neophyterna från Overkill-lådan bli klara!

GeneralKriek

Inlägg av GeneralKriek »

För jäkla snyggt! Gillar att du gått ifrån dina tyraniders lysande tema (som för övrigt är sjukt snyggt) å kört något helt annat. Du visar på stora kunskaper inom figur målning något en vanlig drönare avundas. Gillar vapnets rostiga ton å undrar hur du fått till det?
Husmor för Den Of Evil Stockholm
Vill köra turneringar men måste måla klart bara xD..

Användarvisningsbild
LeMalque

Inlägg av LeMalque »

Fantastiskt snyggt, som vanligt! :shock:

Hur gjorde du få den ljust lila hudtonen? Själv kämpar jag med just huden på neophyterna som aningen blir för lila eller för hudig, typ.

Lite instruktioner skulle värma (typ, vilken grundfärg är bra, och hur mkt ska washen späs ut).

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Blir lite rädd när en kommer på sig drägla över era fina skapelser, är det nekrofileller vad heter det som "tänder" på mer döda än levade saker? :)

Väldigt vackert är det i vart fall, snygga som bara den :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

GeneralKriek skrev:För jäkla snyggt! Gillar att du gått ifrån dina tyraniders lysande tema (som för övrigt är sjukt snyggt) å kört något helt annat. Du visar på stora kunskaper inom figur målning något en vanlig drönare avundas. Gillar vapnets rostiga ton å undrar hur du fått till det?
Det här är som en liten fest för mig, att som du säger ge mig in på helt andra färgskalor och en annan stil än mina Tyranider. Jättekul att få experimentera med målning på något som jag faktiskt också vill spela!
LeMalque skrev:Fantastiskt snyggt, som vanligt! :shock:

Hur gjorde du få den ljust lila hudtonen? Själv kämpar jag med just huden på neophyterna som aningen blir för lila eller för hudig, typ.
Lite instruktioner skulle värma (typ, vilken grundfärg är bra, och hur mkt ska washen späs ut).
Ljuset på den här senaste bilden förskönar resultatet lite genom att förstärka den lila nyansen. Det är svårt att få rätt färger på bilder, har jag för starkt ljus så blänker det vita, för svagt så blir de mörka tonerna förstärkta.
Hur som, det är bara 3 färgburkar involverade i hudens färg. Ulthuan Grey som bas, sedan Nuln Oil och Druchii Violett som washer och avslutningsvis Ulthuan Grey som highlight.
Washen spär jag inte alls, mer än med det vatten som finns i penseln. Tunna lager, många ansikten har 3-4-5 omgångar med wash. Ett plus är att när hudtonerna blir olika nyans är det bara bra, det skapar variation i enheten.
Leffegnu skrev:Väldigt vackert är det i vart fall, snygga som bara den :D

16 Neophytes från Overkill-boxen klara!

Jag gick tillbaka och gjorde zombie-ögon på allihopa, jag gillade hur det såg ut när jag testade det på nr 15!
Med det så är min första enhet klar!

Bild
Famijefoto

Bild
Experiment. Huvudet är från en space marine. Jag filade ner håret och fick då den här goa gubben, äldst i gruppen.

Bild
Boxen är inte så snäll mot den som vill ha variation på modellerna. Poseringarna är låsta. Det finns 2 av varje modell. Vapen och bröstplåtar tillhör sina specifika kroppar och om man inte klipper av pinnen under alla huvuden så tillhör de också en bestämd kropp.
Några vapen gick att byta platser på med lite vilja och superlim, men i övrigt är det head-swaps och vilket håll huvudet är vridet åt som ger variationen.
Jag har därför några sådana här grabbar, som tittar åt ett annat håll än vapnets riktning, för att bryta av det monotona.

Bild
Nästan som Tyranids med Lascannons... :mrgreen:

Bild

Bild

Bild

Härnäst blir det en ensam modell som ska bli ledare för enheten!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Zombieögon ftw! Blir bra detta.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Snyggt som alltid!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Heja!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Väldigt coolt. Gillar verkligen atmosfären - de ser riktigt elaka ut.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Grymt värre!

Skriv svar