GeneralKriek skrev:För jäkla snyggt! Gillar att du gått ifrån dina tyraniders lysande tema (som för övrigt är sjukt snyggt) å kört något helt annat. Du visar på stora kunskaper inom figur målning något en vanlig drönare avundas. Gillar vapnets rostiga ton å undrar hur du fått till det?
Tack!
Det här är som en liten fest för mig, att som du säger ge mig in på helt andra färgskalor och en annan stil än mina Tyranider. Jättekul att få experimentera med målning på något som jag faktiskt också vill spela!
LeMalque skrev:Fantastiskt snyggt, som vanligt!
Hur gjorde du få den ljust lila hudtonen? Själv kämpar jag med just huden på neophyterna som aningen blir för lila eller för hudig, typ.
Lite instruktioner skulle värma (typ, vilken grundfärg är bra, och hur mkt ska washen späs ut).
Tack!

Ljuset på den här senaste bilden förskönar resultatet lite genom att förstärka den lila nyansen. Det är svårt att få rätt färger på bilder, har jag för starkt ljus så blänker det vita, för svagt så blir de mörka tonerna förstärkta.
Hur som, det är bara 3 färgburkar involverade i hudens färg. Ulthuan Grey som bas, sedan Nuln Oil och Druchii Violett som washer och avslutningsvis Ulthuan Grey som highlight.
Washen spär jag inte alls, mer än med det vatten som finns i penseln. Tunna lager, många ansikten har 3-4-5 omgångar med wash. Ett plus är att när hudtonerna blir olika nyans är det bara bra, det skapar variation i enheten.
Leffegnu skrev:Väldigt vackert är det i vart fall, snygga som bara den

Tack!
Famijefoto
Experiment. Huvudet är från en space marine. Jag filade ner håret och fick då den här goa gubben, äldst i gruppen.

Boxen är inte så snäll mot den som vill ha variation på modellerna. Poseringarna är låsta. Det finns 2 av varje modell. Vapen och bröstplåtar tillhör sina specifika kroppar och om man inte klipper av pinnen under alla huvuden så tillhör de också en bestämd kropp.
Några vapen gick att byta platser på med lite vilja och superlim, men i övrigt är det head-swaps och vilket håll huvudet är vridet åt som ger variationen.
Jag har därför några sådana här grabbar, som tittar åt ett annat håll än vapnets riktning, för att bryta av det monotona.

Nästan som Tyranids med Lascannons...
Härnäst blir det en ensam modell som ska bli ledare för enheten!