Mitt eget lilla Chapter

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Mitt eget lilla Chapter

Inlägg av Röde »

MrCheeze skrev:Måste säga att det blir asnice med dom "vanliga" FW dörrarna på alla fordon ger ett bra intryck! :D
Jo jag är nöjd med dessa jag med. Nästa Land Raider däremot kommer få ett par av dessa:

http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... DOORS.html

Tanken är att den ska vara "HQ transport" rent målnings och modellmässigt. Har ju även Raven Guards Dreadnought så lite fåglar blir det ju här och där. Dreaden kommer gå under namnet "Vendfoldnir".
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Tummen upp :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Längtar till att "få" sätta igång med Marines igen. Nästa fredag ska jag se till att ha vägarna förbi leksaksaffären och hämta lite prylar jag beställt. Sen ska det diskas lite Forge World grejer och tas tag i lite gammal målning. Ska bygga till lite på mina Iron Clads också.

Satt förra helgen och räknade på nya listkombinationer för att bygga på min "stabila" 1250pts lista. Skissade även på ett alternativ med Tirurius. Han skulle då representera mitt Chapters egen "Chief Librarian". Har också planer på att bygga en Dread till. Tanken med den skulle vara att representera en gammal "Master/Captain" som förärats med att bli Dreadnought. Den skulle konverteras av Librarian Dreadnought och en Venerable Dreadnought. Färgsättningen skulle vara avvikande från armén i övrigt. Grå, enögd och beväpnad med spjut är tanken. Har nog några Empire kråkfåglar att pilla dit på den också...

Och jag kommer att fortsätta använda vanliga Marine Codexen.

@ Moderatorn. Då jag antar att jag inte vill vara sämre än andra, skulle ni kunna få flytta tråden till "arméprojekt"-delen av forumet.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Röde skrev:Och jag kommer att fortsätta använda vanliga Marine Codexen.
Varför det? Spacewolves och BA är ju bättre ;)

Ska du verkligen ha med Tigurius? Du kan ju köra med en vanlig Epistolary istället, så spar du lite poäng.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jacke skrev:
Röde skrev:Och jag kommer att fortsätta använda vanliga Marine Codexen.
Varför det? Spacewolves och BA är ju bättre ;)

Ska du verkligen ha med Tigurius? Du kan ju köra med en vanlig Epistolary istället, så spar du lite poäng.
Han är ett alternativ helt klart. Jag har en "stridsplan" i vilken han skulle kunna vara en viktig pusselbit. De andra bitarna är förstås också ganska viktiga.

Har för övrigt beställt en Feldherr-väska i dagarna. Ska bli riktigt intressant att få klämma lite på den när den kommer. Är den bra är det bara att köpa på sig en massa extra "ark" och stoppning. Vore skönt att kunna förrådställa figurer i extra "ark" och bara packa som det ligger när det är dags. På det sättet skulle man ju slippa ha en väska till varje projekt.

Yautja

Inlägg av Yautja »

Tigurius? Counts as Ultramarines?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Yautja skrev:Tigurius? Counts as Ultramarines?
Nä.

Jag vet att en del av er nu ser chansen att smäda mig en aning för att jag ens överväger en Ultra Marine karaktär i ett "eget" Chapter. Jag gillar ju inte ex. att man använder en SW Codex till sina Imperial Fists el. motsv. Smäda på ni.

Nu är det ju så att hela Marine Codexen är uppbyggd kring vissa Chapterspecifika hjältar eller att helt bygga egna utifrån ex. Captain stats osv. Min grundlista på 1250 innehåller en "vanlig" Librarian. I ett av mina listalternativ har jag bytt ut honom och valt att ta med Tigurius istället. Detta för att representera mitt eget Chapters Chief Librarian.

När jag första gången målade mitt eget Chapter, för nio år sedan, så leddes detta av en Librarian. Det är detta jag vill representera med det mäktigaste i Librarian-väg som jag kan få in i listan. Tanken är att han ska representera "Odin". Nu råkar den tuffaste bibliotikarien vara en Ultra Marine figur. En som beskrivs i samma Codex jag använder. Hade samma Librarian kunnat genereras i det vanliga Librarian-entryt så hade jag gjort så istället.

Och fast jag bygger mitt Chapter kring Asa-sagan så tänker jag inte spela med SW. Codexen. Den innehåller massor av konstigheter sett utifrån myterna och det vore lite som att svära i kyrkan att spela med den.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Röde skrev:
Nä.

Jag vet att en del av er nu ser chansen att smäda mig en aning för att jag ens överväger en Ultra Marine karaktär i ett "eget" Chapter. Jag gillar ju inte ex. att man använder en SW Codex till sina Imperial Fists el. motsv. Smäda på ni.

Nu är det ju så att hela Marine Codexen är uppbyggd kring vissa Chapterspecifika hjältar eller att helt bygga egna utifrån ex. Captain stats osv. Min grundlista på 1250 innehåller en "vanlig" Librarian. I ett av mina listalternativ har jag bytt ut honom och valt att ta med Tigurius istället. Detta för att representera mitt eget Chapters Chief Librarian.

När jag första gången målade mitt eget Chapter, för nio år sedan, så leddes detta av en Librarian. Det är detta jag vill representera med det mäktigaste i Librarian-väg som jag kan få in i listan. Tanken är att han ska representera "Odin". Nu råkar den tuffaste bibliotikarien vara en Ultra Marine figur. En som beskrivs i samma Codex jag använder. Hade samma Librarian kunnat genereras i det vanliga Librarian-entryt så hade jag gjort så istället.

Och fast jag bygger mitt Chapter kring Asa-sagan så tänker jag inte spela med SW. Codexen. Den innehåller massor av konstigheter sett utifrån myterna och det vore lite som att svära i kyrkan att spela med den.
På vilket sätt är SW codexen sämre på att representera Asarna?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jacke skrev:
Röde skrev:
Nä.

På vilket sätt är SW codexen sämre på att representera Asarna?
Många av namnen och annat kretsar mer kring Loke och andra "jättar/troll" än kring Asarna i SW codexen. Dessutom är användningen av random runor huller om buller jävligt irriterande. Bortsett från Gere och freke så representerar vargar ondskan i stora delar av Asa-sagorna.

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Röde skrev:representerar vargar ondskan
Preferred enemy: Space Wolves ;)
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Skriv svar