Yautja skrev:Tigurius? Counts as Ultramarines?
Nä.
Jag vet att en del av er nu ser chansen att smäda mig en aning för att jag ens överväger en Ultra Marine karaktär i ett "eget" Chapter. Jag gillar ju inte ex. att man använder en SW Codex till sina Imperial Fists el. motsv. Smäda på ni.
Nu är det ju så att hela Marine Codexen är uppbyggd kring vissa Chapterspecifika hjältar eller att helt bygga egna utifrån ex. Captain stats osv. Min grundlista på 1250 innehåller en "vanlig" Librarian. I
ett av mina listalternativ har jag bytt ut honom och valt att ta med Tigurius istället. Detta för att representera mitt eget Chapters Chief Librarian.
När jag första gången målade mitt eget Chapter, för nio år sedan, så leddes detta av en Librarian. Det är detta jag vill representera med det mäktigaste i Librarian-väg som jag kan få in i listan. Tanken är att han ska representera "Odin". Nu råkar den tuffaste bibliotikarien vara en Ultra Marine figur. En som beskrivs i samma Codex jag använder. Hade samma Librarian kunnat genereras i det vanliga Librarian-entryt så hade jag gjort så istället.
Och fast jag bygger mitt Chapter kring Asa-sagan så tänker jag inte spela med SW. Codexen. Den innehåller massor av konstigheter sett utifrån myterna och det vore lite som att svära i kyrkan att spela med den.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.