En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Prepp för terräng-bonaza

Inför påsk när familjen lägligt är bortrest och jag fick lite inspiration för att dra ihop en turnering, så ger det mig en ursäkt för att leka loss med terräng.

Inte för att det egentligen behövs. Men för att det är kul!
Så har beställt hem en massa härliga grejer att måla upp.

Bild

Denna mattan jag köpt är fantastisk i sina detaljer. Dock har jag inte riktigt hittat nån bra form för terrängen. Alla dröshögar av mechanicus-grejer för Necromunda har lockat lite men det är inte jätterolig terräng för renodlad 40k. Sen är det rätt krävande om man ska måla den "by the book". Och att GW har en förmåga att suga ut allt inklusive märgen och lämna torra benpipor och tomma plånböcker spelar också in.

Har letat lite efter inspiration på nätet och föreställer mig nån slags bas för tillverkning på mars med tillhörande förskansningar och flygbas för leveranser. Basen är till skillnad från det mesta annat i 40k fortfarande intakt, vilket dödar tanken om ruiner.

Så visionen just nu är en stor, massiv industrilokal i mitten. Kanske finputsning av imperiets fordon sker där? Eller en flyghangar för transportörer till omloppsbanan.

Image

En del tillhörande byggnader för förråd, promethiumlagring och annat.

Image

Image

Kanske även skydda dessa med stängsel, som kan tjänstgöra som taggtråd för att tuffa till det lite för infanteri-enheter.

Image

Galvanic servohaulers som lyfter runt bland en stor containerhamn i anslutning till interplanetära hamnen, med 6 containrar staplade på varandra.

Image

Image

En skyshield landing pad med radarstation bredvid för själva transporterna.

Image

För skalskydd så en bastion, en imperiebunker, imperial defence line, en del vägblockerare och tankhinder.

Image

Sen krydda med en del lastpallar, lådor, tunnor och annat debris lite här och där som får basen att komma till liv.
Lägger man ut lite sten och lava på det kan det kanske t.o.m. se ut som något från nån av de bättre kanalerna för batreps på Youtube. Dessutom blir det speltekniskt bra med ett bräde där det finns gott om LOS-blockers.

Färgvalen får jag klura lite på.
Bastionen och landing pad är gröna men inte mer grönt än så för att inte krocka.
Resten blir nog smutsigt och slitet gult, lite som GWs färg på servohaulers. Blev sugen att måla åt det hållet. Jag tror dessutom att det kan passa väldigt bra med den rödbruna mars-sanden.

Funderar dock på om containrarna ska ha en annan färg. Röda kanske? Hmmm...

Så har beställt hem allting nu och hoppas bara det hinner komma till påskhelgen. Ser faktiskt fram emot att få ägna hela helgen åt att måla.

Hobbyn vs bankkontot: 10-0!
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 12 gånger.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:@Kaptenen & Röde;

det är ju Chuck Norris!
:D Ingen annan vågar stå på samma hyllplan.....

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Som flygnörd kan jag inte annat än godkänna och uppmuntra idén om intakt flygbas. Hoppas att projektet får vingar!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Bild

Genomtänkt terräng som föreställer saker is da shit! Själv har jag köpt Sigmarite Mausoleum för att blanda upp husruiner och annat i 40K. Tror de bitarna kommer funka finfint i 40K också... Är också lite sugen på GWs små haulers. Ska bli spännande att se vart du landar... :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Nurgle skrev:
Leffegnu skrev:Ditt senaste inlägg Nurgle fick till och med mig att logga in o kommentera =)

Roligt se vad ni samlat på dig från sida ett i din tråd och framförallt; nivån ditt målande utvecklats till :D
Det tar sig sa mordbrännaren :)
Och kul att jag lyckades väcka liv i dig igen i forumet, alltid glädjande :)
"Måste" ha koll på ens favoriter ju :)

Kul initiativ med att fixa all terräng på en bums istället för stegvis.
Blir kul följa framöver hur det målas :D

Är mest aktiv på ett annat forum sen en hängde här :P
Får uppdatera med lite bilder med vad som tillkommit även här framöver :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Lictor skrev: Sicken dum fråga... ;)
Ja det hade du jädrigt rätt i :)

Bild

Två skåp såg lite spensligt ut.
Tre ser bra ut. Balans är viktigt.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt!
Det är ju även känt sedan länge.. Ju fler displayskåp ju lyckligare hobbyist!

Jag har ett sådant ikeaskåp jag med, har klurat lite på förbättringar men inte kommit till skott med dem.

1: Fler hyllplan... Undrar om det är easy peasy för en svetsare att fästa dit fler pinnar till skivor att vila på?
Fler glas är lätt fixat från en glasmästare..

2: Ljus? När modellerna fyller ett plan så blir det natta på planet under.. Kanske några LED-lister längst med hela fronten skulle fungera?

Har du klurat på något av det?

Asphyxate

Inlägg av Asphyxate »

Jag körde en annan Ikea lösning för mitt skåp. Har tyvärr bara frontglas men blev mycket lättare med hyllorna samt att skåpet i sig är snyggare än detolfen. Kan visa bild senare. Jag har funderat en del på ljus men inte fixat nåt ännu. Riktade två takspottar mot skåpet sålänge. Tror led lampor vid dörren alt på planet under längt ut är ett bra alternativt.

Nurgle har väl dock ingen brist på plats direkt så han kan väl få in hur många detolfar han vill efter behov. Själv bor man ju litet så då får man tänka ut kompakta lösningar haha. ;)

Svarten

Inlägg av Svarten »

Kaptenen skrev:Snyggt!
Det är ju även känt sedan länge.. Ju fler displayskåp ju lyckligare hobbyist!

Jag har ett sådant ikeaskåp jag med, har klurat lite på förbättringar men inte kommit till skott med dem.

1: Fler hyllplan... Undrar om det är easy peasy för en svetsare att fästa dit fler pinnar till skivor att vila på?
Fler glas är lätt fixat från en glasmästare..

2: Ljus? När modellerna fyller ett plan så blir det natta på planet under.. Kanske några LED-lister längst med hela fronten skulle fungera?

Har du klurat på något av det?
Finns 3d-printade fästen på eBay. Jag kör med sådanna, så har 7 hyllor per skåp, och det funkar asbra :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Lite sent kanske men vart hittade du det där ascoola stängslet i din terräng-bonanza pepp? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar