Inför påsk när familjen lägligt är bortrest och jag fick lite inspiration för att dra ihop en turnering, så ger det mig en ursäkt för att leka loss med terräng.
Inte för att det egentligen behövs. Men för att det är kul!
Så har beställt hem en massa härliga grejer att måla upp.

Denna mattan jag köpt är fantastisk i sina detaljer. Dock har jag inte riktigt hittat nån bra form för terrängen. Alla dröshögar av mechanicus-grejer för Necromunda har lockat lite men det är inte jätterolig terräng för renodlad 40k. Sen är det rätt krävande om man ska måla den "by the book". Och att GW har en förmåga att suga ut allt inklusive märgen och lämna torra benpipor och tomma plånböcker spelar också in.
Har letat lite efter inspiration på nätet och föreställer mig nån slags bas för tillverkning på mars med tillhörande förskansningar och flygbas för leveranser. Basen är till skillnad från det mesta annat i 40k fortfarande intakt, vilket dödar tanken om ruiner.
Så visionen just nu är en stor, massiv industrilokal i mitten. Kanske finputsning av imperiets fordon sker där? Eller en flyghangar för transportörer till omloppsbanan.

En del tillhörande byggnader för förråd, promethiumlagring och annat.

Kanske även skydda dessa med stängsel, som kan tjänstgöra som taggtråd för att tuffa till det lite för infanteri-enheter.

Galvanic servohaulers som lyfter runt bland en stor containerhamn i anslutning till interplanetära hamnen, med 6 containrar staplade på varandra.

En skyshield landing pad med radarstation bredvid för själva transporterna.

För skalskydd så en bastion, en imperiebunker, imperial defence line, en del vägblockerare och tankhinder.

Sen krydda med en del lastpallar, lådor, tunnor och annat debris lite här och där som får basen att komma till liv.
Lägger man ut lite sten och lava på det kan det kanske t.o.m. se ut som något från nån av de bättre kanalerna för batreps på Youtube. Dessutom blir det speltekniskt bra med ett bräde där det finns gott om LOS-blockers.
Färgvalen får jag klura lite på.
Bastionen och landing pad är gröna men inte mer grönt än så för att inte krocka.
Resten blir nog smutsigt och slitet gult, lite som GWs färg på servohaulers. Blev sugen att måla åt det hållet. Jag tror dessutom att det kan passa väldigt bra med den rödbruna mars-sanden.
Funderar dock på om containrarna ska ha en annan färg. Röda kanske? Hmmm...
Så har beställt hem allting nu och hoppas bara det hinner komma till påskhelgen. Ser faktiskt fram emot att få ägna hela helgen åt att måla.
Hobbyn vs bankkontot: 10-0!