Chaos Theory

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Nebuchadnezzar_II

Chaos Theory

Inlägg av Nebuchadnezzar_II »

Efter många om och men, hit och dit, nja och njo, bleh och blargh har jag äntligen fått tummen ur och startat en blogg.
Det är tänkt som en arméblogg och syftet är framför allt att få igång min motivation efter flera seeeega och tämligen händelselösa 40k-år.
För att boosta motivationen ytterligare har jag som mål att få färdigt armén till höstens Fantasia Fanatic. Jag har alltid varit långsam och behöver ändra på detta. Vi får se om det här löser problemet.

One word...."Slaanesh"....

Jaja, CSM må för tillfället vara en av de svagare arméerna på marknaden men kaos i mitt hjärta, jag älskar dem ändå. Dessutom har jag alltid vid armébyggen prioriterat coolhet före effektivitet. :)

Armén kretsar kring två teman: "fertilitet" och "känslor"...eh...precis, och det kommer att vara en mycket konverteringstung armé där varje figge är konverterad på ett eller annat sätt. Målningen återkommer jag till senare.

För tillfället experimenterar jag och övar väldigt mycket för att förbättra mina skulpteringsskillz men eftersom hösten närmar sig får man ta sig i kragen. Jag kan säga på en gång att den närmsta veckan kommer det inte bli mycket gjort. Lärare som man är så har man mycket att slutföra inför skolavslutningen med bedömning, betygssättning osv.

Först ut kommer några WIPs. Dessa är inte ännu särskilt mycket för världen men det finns mer och det är ännu mer på väg.
Jag vill också be om ursäkt för kassa bilder. Jag ska bygga en fotolåda så småningom.

Something wicked comes this way...
Fiend.jpg
Fiend.jpg (83.31 KiB) Visad 4141 gånger
Axelplåt.jpg
Axelplåt.jpg (88.21 KiB) Visad 4141 gånger
WIP noise marine
Noise.jpg
Noise.jpg (80.58 KiB) Visad 4141 gånger

Nebuchadnezzar_II

Re: Chaos Theory

Whoa!

Vad stora bilderna blev. Får göra dem mindre i fortsättningen.
Nåja, här kommer en till.

Takluckan till en Rhino. Väldigt WIP. Det ska dit läppar och grejer också.
Rhino top 2.jpg
Rhino top 2.jpg (44.72 KiB) Visad 4137 gånger
Så ja...bättre storlek.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Fräsigt och kul... men du kommer få moderatorn på dig om du postar bilagor. Jag lägger upp mina bilder på postimage.org. Funkar bra.

Heja, heja!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Wow... Slaanesh är inte riktigt min grej men dina konverteringar är grymma! Ser verkligen fram emot det färdiga resultatet!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Asball!! Gillar det som fan, inte minst munnen med tentakeln!!
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Huvudet på marinen (och benet) var djävla fint du!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

BigBrown

Inlägg av BigBrown »

Härligt att du äntligen kommit igång med bloggen! Riktigt taggad på att se mera. Två slaanesh-tuttar upp!

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Snyggt! Ska bli mkt trevligt att följa!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Spännande! Denna måste jag följa, ser ut som riktigt häftiga konverteringar att inspireras av..

Nebuchadnezzar_II

Tjo!

Ok, det är ett bra tag sedan senaste inlägget.
Men nu är alla betyg satta, alla nationella prov rättade och alla elever skickade på sommarlov!
Jag har tänkt att försöka uppdatera åtminstone ett par gånger i veckan.

Så....här kommer några projekt som jag haft liggandes ett bra tag men som nu är påbörjade igen.
Har även ett antal andra grejor på G som kommer upp sen.

WIP Mutilators! Gillar konceptet och större delen av grundmodellen men jag har poserat om dem ganska ordentligt och bytt ut de extremt fula huvudena. Finns en del kvar att göra dock på dem. Experimenterar en del med olika lera också. Det gröna är en 50/50 blandning av green stuff och miliput. Näst intill oslagbart! Blir steinhårt men behåller samtidigt en del av segheten som jag gillar med green stuffet. En bonus är också att det går att fila då det stelnat.

Image

Image

Ett WIP spöwn... Inspirerat av silent hill, the thing, HR Giger etc....

Image

Image

Skriv svar