Space wolves

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
synthet
Inlägg: 215
Blev medlem: 04 jan 2011, 15:48

Space wolves

Inlägg av synthet »

Tänkte passa på att göra en tråd om ett projekt jag precis påbörjat. Det är en beställning på en 1750p Space wolves armé.
Ingen målning än så länge, men en första squad med Grey hunters är byggda, här kommer en bild på 4st av dem.
Bild

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Space wolves

Inlägg av muffin »

nice:D
becon är ganska roligt.

synthet
Inlägg: 215
Blev medlem: 04 jan 2011, 15:48

Re: Space wolves

Inlägg av synthet »

Jag har börjat måla dem nu, det har inte hänt så mycket, men grundfärgerna har väl i princip kommit på och lite till.
Bild
Bild
Bild
Bild

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Space wolves

Inlägg av Claimh_Solais »

ser ut att bli en sjukt snygg amre :D

va är det för kamera du använder ? lite avis att du kan ta så bra närbilder utan att få det att se skabbigt ut

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Space wolves

Inlägg av speedfreek »

Tycker det ser riktigt bra ut.

Kan vara så att första killen skelar en del, eller så luras bilden.

synthet
Inlägg: 215
Blev medlem: 04 jan 2011, 15:48

Re: Space wolves

Inlägg av synthet »

Tack ska ni ha!
Kameran är en gammal Canon EOS350D, med det tillhörande kit-objektivet (18-55) skräp med dagens mått mätt med andra ord...
Se till att kameran inte ruskas för mycket och strunta i autoinställningarna så blir det sådär. Med ett fat objektiv samt riktig ljussättning blir bilderna bättre, de där är tagna med en vanlig glödlampa som ljuskälla.
Jag tror att det är vinkeln som gör det med ögonen, men jag måste plocka fram modellen och kika (skelar den är det med flit:P).

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Space wolves

Inlägg av Serpent »

Det ser ut som om gubben verkligen tittar i November...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

synthet
Inlägg: 215
Blev medlem: 04 jan 2011, 15:48

Re: Space wolves

Inlägg av synthet »

Det stämde att han skelade, jag har fixat det nu. Började måla en Rhino åt dem i kväll, här är statusen.
Bild

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Space wolves

Inlägg av Claimh_Solais »

snygg rhino :D
va är det för kamera och bakgrund du använder?

synthet
Inlägg: 215
Blev medlem: 04 jan 2011, 15:48

Re: Space wolves

Inlägg av synthet »

Kameran är en Canon EOS 350Dhttp://www.canon.se/For_Home/Product_Fi ... /EOS_350D/, och jag vill minnas att det satt ett fast 50- objektiv på den när jag fotade sist. Kameran är gammal så en sån får man för strax över 1000:- begagnad (med kit objektiv på 18-55) och ett fast 50- objektiv från Canon kostar väl 1200 kanske, inga stora pengar för fotosaker, men ändå pengar. Kameran har jag vart helnöjd med, fast nu har jag den inte kvar så det börjar bli dags att leta efter något annat istället. Bakgrunden är nån jag laddade hem, finns massor om du googlar på det (kommer faktiskt inte ihåg vilken just det där var), sen är det bara att printa ut den och fota.
Oavsett vilken fotoutrustning du har så är det en sak som nästan är viktigare än det du håller i handen, ljussättningen! Testa runt med lite olika lampor och inställningar (både på kameran och lamporna, att fota med automatinställning blir sällan bra). Sen är ett stativ aldrig fel, fjärrutlösare också om man vill vara säker på att undvika vibrationer. Man kan dock använda automatisk utlösning på kameran, men då får man vänta några sekunder mellan varje bild. Kom ihåg, ljuset är din vän, dagsljus om du kan (ej direkt solljus).
Hoppas du fick svar på dina frågor.

Skriv svar