@Samuel
Eldar: Tanken är att komma åt fordonsparken genoma att straffa det som gör den bra. Scatterlasers och waveserpents. Annars får du inte in så mkt fordon.
Necrons: Wraiths har tappat mkt efter att eldar och tau kommit. De överlever helt enkelt inte. Det som gör dem läskiga e snabbheten och att de tål en hel del. Med en footslogger och tidigare nämnda tau/eldar har de tappat mkt.
DM är inte bra, elite som aldrig scorar, 19p per modell.
Techs i sig e inte jättebra. Det blir bra med flygen och dessa kompar alltid. Så inga bra bomber kommer på komp 0.
SW: Mest bara värt komp om man e battlebrothers. Misslelaunchers e så 5:e ed.
CD: Hundar e bra och skall kompa. 15 känns lagom.
GK: Det e inte orimligt att palafjantstjärna skall kompa 3-4. Många _kan_ inte ta hand om dem på komp 0-3 och har svårt på 4.
Orc: 2 fåglar som waaghar skjuter så in i helvete. Många skott e bättre än få.
Nids: skillnaden är att nids barrage vapen har ap4 och stor platta till en billig peng. Andra i samma prisklass har liten blast och ap5.
@ Gonka
Skimmers: bara 2 hp e inte topppen när nästan allt i spelet kan knäcka dem.
Shadowsun: Till tau e hon inte jättebra. Som battlebrother e hon dock cp och skall komp.
Eldar/Tau: Det e fel att straffa omslaget på en bok. Bättre att komma åt det som skall klämmas åt och båda codexarna e rätt tilltryckta. Personligen så får jag inte till mkt listor som jag känner mig nöjd med till bl.a. Tok team.
@ Robert
Ravenwing: Bollar denna vidare till de som e bättre på cyklar än jag. Kan bara säga att bikes e bra och skall kompa på ngt sätt
Eldar: Warpspiders e bäst när de är flera enheter. E det bara en enhet att jaga rätt på så är det inte lika illa.
Scatterminuset e där för att nerfa fordonspamm.
Hord-dar: Kan vara värt att fundera på. Footdar e bra. Ev. ngt i stil med: 1 Avatar if more than 50 eldar infantry in army. Tar det vidare...
GK: Formuleringen e lite luddig angående palafjanter eftersom folk e luriga och inte bara spelar 10:or. 9st+draigo+inqvisitor e nog lite läskigt det med.
Tau: Buffcommander till gundrones e slöseri. ~175p för 8,33 extra s5 träffar e inte värt komp.
@Lilleper
Azrael: Värt att fundera på!