Battle of the GoBs!

Turneringar i Jönköping

Moderatorer: GoB40k, Flogger, Gullberg

Användarvisningsbild
Asplund

Re: 3000p turnering i Jönköping!

Inlägg av Asplund »

Vill gärna se listorna innan. Kommer folk med listor som den Blom postade gör jag hellre nåt roligare den helgen, typ skrubba badrummet. Kan betala i förskott och ge platsen till en reserv isf.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Här är filen iaf.
Vi kan stå bakom det dokumentet, inga problem. Markerlight counters kan endast användas av Tau Empire enheter (s.29 i codex) och kommer det en 3000p Tau armé så hurrar vi! :D

Finns det fler sådana dokument Tröger? Som du kan bistå med? :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tror att resten av det aktuella finns i FW böcker. Vill man ha dom digitalt får man anända sina pirat-skills ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Jag tror att resten av det aktuella finns i FW böcker. Vill man ha dom digitalt får man anända sina pirat-skills ;)
Då har vi allt vi behöver ;)

Da Man

Inlägg av Da Man »

Da Man skrev:Johan Lindqvist vill ha en reservplats.
Vill gärna bli anmäld!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Da Man skrev:
Da Man skrev:Johan Lindqvist vill ha en reservplats.
Vill gärna bli anmäld!
Sorry!

Du är nu på toppen av reservlistan :)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Asplund skrev:Vill gärna se listorna innan. Kommer folk med listor som den Blom postade gör jag hellre nåt roligare den helgen, typ skrubba badrummet. Kan betala i förskott och ge platsen till en reserv isf.

Vi kommer lägga ut listorna innan turneringen.

Vi har även ändrat Allies reglerna nu för att vi vill att detta ska vara en riktigt rolig turnering nu när vi testar på 3000p. Eftersom turneringen är rankad så kanske folk får för sig saker (sånt kan hända) och därför har vi valt att förbjuda allies som inte är battle brothers. Med andra ord får necrons eller grey knights inte ta allies alls.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Flogger skrev:Vi har även ändrat Allies reglerna nu för att vi vill att detta ska vara en riktigt rolig turnering nu när vi testar på 3000p. Eftersom turneringen är rankad så kanske folk får för sig saker (sånt kan hända) och därför har vi valt att förbjuda allies som inte är battle brothers. Med andra ord får necrons eller grey knights inte ta allies alls.
Jag tycker att det är helt fel väg att gå då de flesta riktigt ostiga komosarna finns just i och med battle brothers. Ett förslag skulle kunna vara att dra ner allas alliansnivåer ett snäpp. Då blir battle brothers -> convenience, convenience -> distustful och distrustful -> apocalypse. Då slipper man de flesta ostkombosarna och även de mest oheliga allianserna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Katarsis skrev:Jag tycker att det är helt fel väg att gå då de flesta riktigt ostiga komosarna finns just i och med battle brothers. Ett förslag skulle kunna vara att dra ner allas alliansnivåer ett snäpp. Då blir battle brothers -> convenience, convenience -> distustful och distrustful -> apocalypse. Då slipper man de flesta ostkombosarna och även de mest oheliga allianserna.
Det får du gärna tycka :)

Vi diskuterade detta nu på morgonen och kommer hålla fast vid det och se hur det påverkar. Personligen anser jag "allies of conveniance" är det värsta.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag ska bygga ett gäng med Dark Acolytes, blivande onda jedisar...
Ska bara komma på om de passar bäst som Harlequins eller Seer Council.

Håller dock med Tröger Mattias om att man skulle kunna dra ner alla allianser ett steg.
Att ha Njal i en blobb eller 2+invo med reroll med Harlequins är nog ändå bland det ostigaste i spelet...
Senast redigerad av 1 speedfreek, redigerad totalt 29 gånger.

Skriv svar