Battle of the GoBs!
Moderatorer: GoB40k, Flogger, Gullberg
Re: 3000p turnering i Jönköping!
Vill gärna se listorna innan. Kommer folk med listor som den Blom postade gör jag hellre nåt roligare den helgen, typ skrubba badrummet. Kan betala i förskott och ge platsen till en reserv isf.
Vi kan stå bakom det dokumentet, inga problem. Markerlight counters kan endast användas av Tau Empire enheter (s.29 i codex) och kommer det en 3000p Tau armé så hurrar vi!DHettNeck skrev:Här är filen iaf.
Finns det fler sådana dokument Tröger? Som du kan bistå med?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tror att resten av det aktuella finns i FW böcker. Vill man ha dom digitalt får man anända sina pirat-skills 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Då har vi allt vi behöverDHettNeck skrev:Jag tror att resten av det aktuella finns i FW böcker. Vill man ha dom digitalt får man anända sina pirat-skills
Vill gärna bli anmäld!Da Man skrev:Johan Lindqvist vill ha en reservplats.
Sorry!Da Man skrev:Vill gärna bli anmäld!Da Man skrev:Johan Lindqvist vill ha en reservplats.
Du är nu på toppen av reservlistan
Asplund skrev:Vill gärna se listorna innan. Kommer folk med listor som den Blom postade gör jag hellre nåt roligare den helgen, typ skrubba badrummet. Kan betala i förskott och ge platsen till en reserv isf.
Vi kommer lägga ut listorna innan turneringen.
Vi har även ändrat Allies reglerna nu för att vi vill att detta ska vara en riktigt rolig turnering nu när vi testar på 3000p. Eftersom turneringen är rankad så kanske folk får för sig saker (sånt kan hända) och därför har vi valt att förbjuda allies som inte är battle brothers. Med andra ord får necrons eller grey knights inte ta allies alls.
Jag tycker att det är helt fel väg att gå då de flesta riktigt ostiga komosarna finns just i och med battle brothers. Ett förslag skulle kunna vara att dra ner allas alliansnivåer ett snäpp. Då blir battle brothers -> convenience, convenience -> distustful och distrustful -> apocalypse. Då slipper man de flesta ostkombosarna och även de mest oheliga allianserna.Flogger skrev:Vi har även ändrat Allies reglerna nu för att vi vill att detta ska vara en riktigt rolig turnering nu när vi testar på 3000p. Eftersom turneringen är rankad så kanske folk får för sig saker (sånt kan hända) och därför har vi valt att förbjuda allies som inte är battle brothers. Med andra ord får necrons eller grey knights inte ta allies alls.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Det får du gärna tyckaKatarsis skrev:Jag tycker att det är helt fel väg att gå då de flesta riktigt ostiga komosarna finns just i och med battle brothers. Ett förslag skulle kunna vara att dra ner allas alliansnivåer ett snäpp. Då blir battle brothers -> convenience, convenience -> distustful och distrustful -> apocalypse. Då slipper man de flesta ostkombosarna och även de mest oheliga allianserna.
Vi diskuterade detta nu på morgonen och kommer hålla fast vid det och se hur det påverkar. Personligen anser jag "allies of conveniance" är det värsta.
- speedfreek
Jag ska bygga ett gäng med Dark Acolytes, blivande onda jedisar...
Ska bara komma på om de passar bäst som Harlequins eller Seer Council.
Håller dock med Tröger Mattias om att man skulle kunna dra ner alla allianser ett steg.
Att ha Njal i en blobb eller 2+invo med reroll med Harlequins är nog ändå bland det ostigaste i spelet...
Ska bara komma på om de passar bäst som Harlequins eller Seer Council.
Håller dock med Tröger Mattias om att man skulle kunna dra ner alla allianser ett steg.
Att ha Njal i en blobb eller 2+invo med reroll med Harlequins är nog ändå bland det ostigaste i spelet...
Senast redigerad av 1 speedfreek, redigerad totalt 29 gånger.