Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Röde

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Röde »

Bengtsson den yngre skrev:Ser najs ut, dock borde alla BA spelarna göra något år de där j*la tårna!
Det är väl snyggt med sandaler... Tänk 40K foppatoffel.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Alla baser klara på "nya" armén. Då är det bara börja med nästa moment. Boltgun...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Röde skrev:En scoring unit!

Bild
Jamensedär! Nice. Välkomponerad palett. Får vi se lite ryggtavla också? (Och skulle du inte ha lite biffigare scoring? 8-) )
NilssonHarHund skrev:Första modellen till ett nytt litet sidoprojekt. Också första gången sedan 2003 jag målar klart en marine.

Bild
Argh! Om du målar marines så blir jag riktigt orolig! :P
Mycket propert. Hur litet är sidoprojektet?
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

håller på med min blivande farseer, skulle vilja ha lite hjälp...

Först och främst staven, ser det ut som ett singing spear? Eller rent av som en helt vanlig stav? Eller skulle man kunna välja efter behov?
Tanken var från början att farseern skulle ha ett witch blade och därför modellerade jag på i godan ro på staven och sedan kom jag på andra tankar, det hade ju varit bra om figuren kunde komma undan med bägge....

Vidare, sticker svärdet ut för långt från modeller för att det ska se bra ut? Svärdet skall sticka ut från kroppen på andra sidan också men det har jag inte hunnit med än.
FARSEER1.JPG
FARSEER1.JPG (29 KiB) Visad 1501 gånger
FARSEER2.JPG
FARSEER2.JPG (19.79 KiB) Visad 1500 gånger
FARSEER3.JPG
FARSEER3.JPG (26.65 KiB) Visad 1499 gånger

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

forts...
till sist, som ni ser är ju 90% av den där j-la modellen insvept i kåpa, och jag bävar en hel del för att ge mig på den. Jag hade tänkt att rustningen skall vara blå som mina andra alaitoc men vad tror ni om min testmålning härom natten. Hade tydligen inte devlan mud wash så jag blandade ihop vad jag skulle gissa att den så ut men skall göra en test till med devlan också. vidare skall jag ha "guldlinjen på den övre delen av kappan men runorna (skall också researcha lite mer på runor innan jag verkligen målar dem) skall vara under sen...glasklart?
Nåja, vad tror ni om kåpan om jag målar den som mitt test?
test1.JPG
test1.JPG (32.58 KiB) Visad 1500 gånger

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Skulle säga att det är en vanlig Farseer, utan spjut. Men jag kan inte komma på när man vill ha spjut.
Snygg och annorlunda farseer i övrigt!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag gillar inte gubbar från andra spel, inte ens när de är snygga gummor.

Men tyget såg ut att få snygg färg i alla fall.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Innan jag läste texten tänkte jag " ooh en schyst Eldrad Ulthran (stavning?) konvertering "
Tycker det känns mer som en stav men det funkar som spjut :) så go for it diggar modellen skarpt bra jobbat!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Bulgrim skrev:
NilssonHarHund skrev:Första modellen till ett nytt litet sidoprojekt. Också första gången sedan 2003 jag målar klart en marine.

{bild}
Argh! Om du målar marines så blir jag riktigt orolig! :P
Mycket propert. Hur litet är sidoprojektet?
Än så länge 750p uppmålat till standard table top för en liten dubbelturnering häromsistens. Går tillbaka och fixar till dessa nu. Om det blir mer än så återstår att se.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Älskade verkligen att måla den här modellen. Bara hoppas att hans regler förbättras från den läckta speltestcodexen :)

Bild
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Skriv svar