Det är väl snyggt med sandaler... Tänk 40K foppatoffel.Bengtsson den yngre skrev:Ser najs ut, dock borde alla BA spelarna göra något år de där j*la tårna!
Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Alla baser klara på "nya" armén. Då är det bara börja med nästa moment. Boltgun...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jamensedär! Nice. Välkomponerad palett. Får vi se lite ryggtavla också? (Och skulle du inte ha lite biffigare scoring?
Argh! Om du målar marines så blir jag riktigt orolig!NilssonHarHund skrev:Första modellen till ett nytt litet sidoprojekt. Också första gången sedan 2003 jag målar klart en marine.
Mycket propert. Hur litet är sidoprojektet?
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
håller på med min blivande farseer, skulle vilja ha lite hjälp...
Först och främst staven, ser det ut som ett singing spear? Eller rent av som en helt vanlig stav? Eller skulle man kunna välja efter behov?
Tanken var från början att farseern skulle ha ett witch blade och därför modellerade jag på i godan ro på staven och sedan kom jag på andra tankar, det hade ju varit bra om figuren kunde komma undan med bägge....
Vidare, sticker svärdet ut för långt från modeller för att det ska se bra ut? Svärdet skall sticka ut från kroppen på andra sidan också men det har jag inte hunnit med än.
Först och främst staven, ser det ut som ett singing spear? Eller rent av som en helt vanlig stav? Eller skulle man kunna välja efter behov?
Tanken var från början att farseern skulle ha ett witch blade och därför modellerade jag på i godan ro på staven och sedan kom jag på andra tankar, det hade ju varit bra om figuren kunde komma undan med bägge....
Vidare, sticker svärdet ut för långt från modeller för att det ska se bra ut? Svärdet skall sticka ut från kroppen på andra sidan också men det har jag inte hunnit med än.
forts...
till sist, som ni ser är ju 90% av den där j-la modellen insvept i kåpa, och jag bävar en hel del för att ge mig på den. Jag hade tänkt att rustningen skall vara blå som mina andra alaitoc men vad tror ni om min testmålning härom natten. Hade tydligen inte devlan mud wash så jag blandade ihop vad jag skulle gissa att den så ut men skall göra en test till med devlan också. vidare skall jag ha "guldlinjen på den övre delen av kappan men runorna (skall också researcha lite mer på runor innan jag verkligen målar dem) skall vara under sen...glasklart?
Nåja, vad tror ni om kåpan om jag målar den som mitt test?
till sist, som ni ser är ju 90% av den där j-la modellen insvept i kåpa, och jag bävar en hel del för att ge mig på den. Jag hade tänkt att rustningen skall vara blå som mina andra alaitoc men vad tror ni om min testmålning härom natten. Hade tydligen inte devlan mud wash så jag blandade ihop vad jag skulle gissa att den så ut men skall göra en test till med devlan också. vidare skall jag ha "guldlinjen på den övre delen av kappan men runorna (skall också researcha lite mer på runor innan jag verkligen målar dem) skall vara under sen...glasklart?
Nåja, vad tror ni om kåpan om jag målar den som mitt test?
Skulle säga att det är en vanlig Farseer, utan spjut. Men jag kan inte komma på när man vill ha spjut.
Snygg och annorlunda farseer i övrigt!
Snygg och annorlunda farseer i övrigt!
- speedfreek
Jag gillar inte gubbar från andra spel, inte ens när de är snygga gummor.
Men tyget såg ut att få snygg färg i alla fall.
Men tyget såg ut att få snygg färg i alla fall.
Innan jag läste texten tänkte jag " ooh en schyst Eldrad Ulthran (stavning?) konvertering "
Tycker det känns mer som en stav men det funkar som spjut
så go for it diggar modellen skarpt bra jobbat!
Tycker det känns mer som en stav men det funkar som spjut
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
- NilssonHarHund
Än så länge 750p uppmålat till standard table top för en liten dubbelturnering häromsistens. Går tillbaka och fixar till dessa nu. Om det blir mer än så återstår att se.Bulgrim skrev:Argh! Om du målar marines så blir jag riktigt orolig!NilssonHarHund skrev:Första modellen till ett nytt litet sidoprojekt. Också första gången sedan 2003 jag målar klart en marine.
{bild}![]()
Mycket propert. Hur litet är sidoprojektet?
Älskade verkligen att måla den här modellen. Bara hoppas att hans regler förbättras från den läckta speltestcodexen 

"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"