Zätas målar logg-Zombicide figge

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
adde_z

Re: Zätas målar logg- :P

Inlägg av adde_z »

Röde skrev:Nu är jag inte särskilt förtjust i OSL på modeller men dina jump packs ser riktigt trevliga ut.

Bättre omdöme än så kan man väll knappast få. Synd bara att man knappt ser dom där utblåsen om man inte lägger ner gubben :P

Allt blått på huron är använt med glaze medium så det kanske får hela figuren att kännas glansig. Men långt ifrån klar så det kommer nog ett par svängar varnish som tar bort glansen innan den ställs i hyllan.

adde_z

Inlägg av adde_z »

Chaos lorden är en tjuvstart på ett jobb som jag tagit åt mig. Ska börja på Måndag egentligen och har 3 veckor till deadline. Det är lorden, hellbruten och chosen gubbarna från dark vengeance boxen. Vad tycker ni om black legion schemat? Bruten ligger lite utanför deadlinen men får se hur det går.....

Ska ta och hinna med ett svärd på mina deathwing och nått purity seal så är det bara 10 tacmarines innan det är dags att ta tag i rhinon. Ska bli kula att latja lite med den.

adde_z

Inlägg av adde_z »

Ny bild på Chaos lorden , kommer nog inte färdigställa honom då jag missuppfattade kunden som INTE ville ha lorden målad utan bara BRUTEN och 6 st Chosen.... Har börjat med chosen och lämnar Hellbruten till sisst... Sen så ska man ju hinna med sina egna grejer ibland med :P

Bild

adde_z

Re: Zätas målar logg- Chaos Lord

Inlägg av adde_z »

Bild

lokkorex

Inlägg av lokkorex »

waow! verkligen snygga modeller, och om jag inte var övertygad om att skaffa dark vengeance innan, så är jag säkerligen övertygad nu.

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Diggar verkligen dina OSL. Hatten av.

adde_z

Inlägg av adde_z »

Tackar!

Figgarna i DV är riktigt fina, just chaos figurerna kändes det som att 1 lr 2 av dom var lite skumt ihop satta men det vart ju sjyst ändå.
Nu är iaf alla 7 chosen målade så härnäst står Hellbruten på tur. Men är lite sugen på en deathwing som mellanstickare kanske :P

Får hoppas att "nya hawk turqois" är lika bra som den gamla då det känns som att det är den som är nyckeln till hela OSL effekten. Apropå färger så har jag gått och velat fram och tillbaka ang färger här i en vecka nu. Var inne på att köpa ett sett med 72 model air färger men insåg att det kanske är många nyanser som det inte kommer användas så mycket. Men det är inte lätt att bestämma sig för vilka man ska plocka löst heller om man inte ska det till nått speciellt. Sen så är jag lite sugen på att känna på dom nya GW färgerna ordentligt då jag bara har en handfull olika just nu. Var inne ett tag på att riktigt blanda och ge och köpa lite av varje GW, vallejo(både vma och vmc) lite lifecolor och nån flaska ak-interactive men slog det ur hågen också. Har till 99% bestämt mig för att köpa 50/50 GW/VMA och göra en utvärdering därifrån. Jag gillar ju inte vallejos separations problem men gillar de få VMA jag har. Men har alltid gillat GW:s gammla färger, men hur är dom nya och då menar jag inte i nyanser lr färgstyrka utan hur dom beter sig. Hur är dom att glaze:a hur är dom att göra washer av osv osv

Spåra hur lite här men och är så dålig på att skriva längre sammanhängande texter men det är ju min logg/blogg så ;) Hoppas det kanske finns nån mer målar nörd som känner igen sig lr nått

Kommer lite bilder senare ikväll lr i morgon.....

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Om du vill ha Hawk Turqoise så skicka ett PM. Jag har en oöppnad som jag aldrig kommer att använda.

adde_z

Inlägg av adde_z »

Chosen gruppbild

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Zätas målar logg- Chaos Lord

Inlägg av Ismeno »

Snyggt, gillar verkligen det dova färgschemat. .

Skriv svar