Dakkajet variant
- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt:
Dakkajet variant
Jag håller på att bygga ihop en dakkajet. Men det kommer ju så många spännande och snygga delar i lådan så det är ju svårt att följa monteringsanvisningarna rakt upp och ned. Jag älskar akterskytten i det runda tornet (Burna bomber) och de större Supa shootaz (Blitza bomber). Så då får min dakkajet en stor Supa shoota i vardera vingen och en akterskytt som skjuter framåt.
Jag har inga problem att bara låta grotten skjuta framåt med tornet om motspelaren vill och får så klart orkens BS enligt stats. Jag har svårt att någon kommer förväxla min dakkajet med någon av de andra orkflygarna.
Är det någon som får en nagel i ögat av detta?
Jag har inga problem att bara låta grotten skjuta framåt med tornet om motspelaren vill och får så klart orkens BS enligt stats. Jag har svårt att någon kommer förväxla min dakkajet med någon av de andra orkflygarna.
Är det någon som får en nagel i ögat av detta?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Sv: Dakkajet variant
Ska du ha en flygande cirkus så kanske det blir svårt att hålla isär. Men är dett ett plan spelar det väl typ inte någon roll, ork grejjer är ju typ omöljiga att se helt klart vad det är 
Re: Dakkajet variant
Ett annat klart kännetecken är ju att Dakkajeten inte har några bomber.
Så länge han bara får skjuta framåt ser jag inget problem med detta... är ju bara du som "förlorar" på att vapnet sitter längre bak.
Så länge han bara får skjuta framåt ser jag inget problem med detta... är ju bara du som "förlorar" på att vapnet sitter längre bak.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
- Inlägg: 5051
- Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50
Re: Dakkajet variant
Du gör sköna modeller, kör på! 
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Dakkajet variant
Nu är den klar. Min första ork flyer. Nu behöver jag bara spela lite mer 6ed.
Det genomskinliga plastkupolen funade dåligt. Man ser dåligt vad som egentligen sitter där inne så jag gjorde en egen lösning.





Jag kan verkligen förstå piloten. Ibland räcker inte tre Supa shootaz till och man behöver lite extra dakka!
Det genomskinliga plastkupolen funade dåligt. Man ser dåligt vad som egentligen sitter där inne så jag gjorde en egen lösning.





Jag kan verkligen förstå piloten. Ibland räcker inte tre Supa shootaz till och man behöver lite extra dakka!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Re: Dakkajet variant
Riktigt snygg och inspirerande!
- Styranimon
- Inlägg: 745
- Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39
Re: Dakkajet variant
Den var ju lika snygg som de på Games Workshop! 
Re: Dakkajet variant
Ser bra ut. Tycker däremot att "föraren" har en riktigt knepig vinkel på huvudet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Dakkajet variant
Håller med. Det blev en lite kompromiss. Ny galer han i högan sky istället för att titta frammåt.Röde skrev:Ser bra ut. Tycker däremot att "föraren" har en riktigt knepig vinkel på huvudet.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Re: Dakkajet variant
Men som det ser ut nu har du ju bara en twinlinked supa-shoota? De tas ju i par.