Dakkajet variant

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Dakkajet variant

Inlägg av guildmaster »

Jag håller på att bygga ihop en dakkajet. Men det kommer ju så många spännande och snygga delar i lådan så det är ju svårt att följa monteringsanvisningarna rakt upp och ned. Jag älskar akterskytten i det runda tornet (Burna bomber) och de större Supa shootaz (Blitza bomber). Så då får min dakkajet en stor Supa shoota i vardera vingen och en akterskytt som skjuter framåt.

Jag har inga problem att bara låta grotten skjuta framåt med tornet om motspelaren vill och får så klart orkens BS enligt stats. Jag har svårt att någon kommer förväxla min dakkajet med någon av de andra orkflygarna.

Är det någon som får en nagel i ögat av detta?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
MelkerG
Inlägg: 85
Blev medlem: 31 jan 2011, 08:59
Ort: Stockholm/Enköping

Sv: Dakkajet variant

Inlägg av MelkerG »

Ska du ha en flygande cirkus så kanske det blir svårt att hålla isär. Men är dett ett plan spelar det väl typ inte någon roll, ork grejjer är ju typ omöljiga att se helt klart vad det är :-)

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Dakkajet variant

Inlägg av Yabob »

Ett annat klart kännetecken är ju att Dakkajeten inte har några bomber.

Så länge han bara får skjuta framåt ser jag inget problem med detta... är ju bara du som "förlorar" på att vapnet sitter längre bak.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Dakkajet variant

Inlägg av refabricated »

Du gör sköna modeller, kör på! :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dakkajet variant

Inlägg av guildmaster »

Nu är den klar. Min första ork flyer. Nu behöver jag bara spela lite mer 6ed.

Det genomskinliga plastkupolen funade dåligt. Man ser dåligt vad som egentligen sitter där inne så jag gjorde en egen lösning.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag kan verkligen förstå piloten. Ibland räcker inte tre Supa shootaz till och man behöver lite extra dakka!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Maqisad
Inlägg: 82
Blev medlem: 27 jun 2009, 09:04
Ort: Strängnäs

Re: Dakkajet variant

Inlägg av Maqisad »

Riktigt snygg och inspirerande!

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Dakkajet variant

Inlägg av Styranimon »

Den var ju lika snygg som de på Games Workshop! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Dakkajet variant

Inlägg av Röde »

Ser bra ut. Tycker däremot att "föraren" har en riktigt knepig vinkel på huvudet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dakkajet variant

Inlägg av guildmaster »

Röde skrev:Ser bra ut. Tycker däremot att "föraren" har en riktigt knepig vinkel på huvudet.
Håller med. Det blev en lite kompromiss. Ny galer han i högan sky istället för att titta frammåt.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Dakkajet variant

Inlägg av Seth »

Men som det ser ut nu har du ju bara en twinlinked supa-shoota? De tas ju i par.

Skriv svar