VI
Re: VI
Jag gillar att det är närmsta, då det blir väldigt mycket mer taktiskt enligt mig. Om någon gömmer ett viktigt vapen längst bak i en konga line, whops där kom min land speeder och sköt ner han. Man måste tänka ännu mer på sin movement och hur man ställer sina gubbar. Inte bara om special vapnet når fienden.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Tycker oxå det låter bra!
Äntligen slut med att plocka bort gubbar som står gömda bakom en kulle med en LC som står uppe på.
Äntligen slut med att plocka bort gubbar som står gömda bakom en kulle med en LC som står uppe på.
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/
Känns som mer tidskrävande men att närmsta dör först. Folk kommer ta evigheter att flytta sina modeller och jag kan se en del tjafs om vilken som är närmast i avgörande tillfällen.
Överlag kommer det nog bli ett helt annat spel än vad vi känner till. Hoppas bara det är bra.
Jag sitter klistrad framför brevlådan i väntan på boken ska komma hem.
Överlag kommer det nog bli ett helt annat spel än vad vi känner till. Hoppas bara det är bra.
Jag sitter klistrad framför brevlådan i väntan på boken ska komma hem.
Sv: VI
Ta närmast först känns som det gynnar skytte arméer sjukt mycket. Hur blir det med blasts? Vem är närmst då? Den som inte träffades av blasten kanske? I så fall så faller ju hela konceptet. Jag skulle gissa på att man får plocka bort de som blir träffade av blasten, ett sätt att bryta coherency. Annars att man får plocka bort varifrån man vill kanske?
Känns ju i å för sig nice att kunna skjuta ut heavy weapons med Lictors, helt plötsligt fick de ett syfte mer än att guida deep strike.
Känns ju i å för sig nice att kunna skjuta ut heavy weapons med Lictors, helt plötsligt fick de ett syfte mer än att guida deep strike.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Man måste enligt reglerna spela med skalle-mätstickan...
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/
Du kan inte ha mycket att göra om du redan sitter klistrad framför brevlådan i väntan på en bok som släpps först den 30:e.Lillen skrev:Jag sitter klistrad framför brevlådan i väntan på boken ska komma hem.
Själv hade jag inte tänkt läsa ny WD innan jag läst regelboken... men nu fick man ju WD:n redan idag (så då blir man ju mer eller mindre tvungen
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
vad kostar de olika versionerna av regelboken?Yabob skrev:Du kan inte ha mycket att göra om du redan sitter klistrad framför brevlådan i väntan på en bok som släpps först den 30:e.Lillen skrev:Jag sitter klistrad framför brevlådan i väntan på boken ska komma hem.![]()
Själv hade jag inte tänkt läsa ny WD innan jag läst regelboken... men nu fick man ju WD:n redan idag (så då blir man ju mer eller mindre tvungen). Har bara skummat lite, men har åtminstone hittat svaret på codexmagi eller regelboksmagi. I både fallen köper du magi från din codex (som det ser ut idag då det inte finns några codexar anpassade för det nya). Om du väljer att använda regelboksmagi så får du en power för varje magi du köpt från din codex. Hur du sedan väljer vilken regelboksmagi du får har jag dock inte läst mig till (om det står alls).