VI

Har du hört det senaste från GW?
Valrosskorv

Re: VI

Inlägg av Valrosskorv »

Såvitt jag har förstått så fungerar allies såhär:

Vill du ta allies måste du ta ett (1) HQ-choice och ett (1) Troops Choice från det Codex du vill alliera in. Dessa räknas inte som en del av din "vanliga" FOC. När du tagit ditt HQ- och Troops Choice låser du upp en (1) Heavy Support-slot, en (1) Fast Attack-slot och en (1) Elites-slot från det Codex du allierat in. Russar blir således tvugna att vara i skvadroner, medan du bara kan få in en enhet med Boyz.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Så en hel pluton från IG codexen går bra? Najs!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag gissar på att allies ändå inte kommer att vara godkänt på turneringar, så det det spelar ju mindre roll att allies är in så att säga. Eller har jag fel?

Total Power hette det för övrigt i fantasy.

egge

Inlägg av egge »

In Warhammer 40,000, tanks are more resilient than ever before.
Yay! Tanks blir bättre för de var så dåliga innan! Vad kul spelet kommer bli! GW har verkligen fattat detta med att massa vagnar är en dålig sak som måste bli bättre!!! Om det är sant tror jag ingen kommer byta spel...

Edit, jag gillar egentligen ryktena men om tanks blir bättre så är det helt sjukt dåligt. 6 år till sista codexet får en uppdatering (som tidigast) och det är bara helt fantastiskt...dåligt om tanks blir bättre.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Tanks har blivit sämre, det där är bara GW:s försäljningspropaganda. Det är dock helt omöjligt att helt låsa ned tanks nu, eftersom de alltid kan skjuta med Snap Fire. Visserligen BS1, men ändå. Glances ger heller inte några rolls på damage charts utan tar bort ett hull point, medan penetrating hits tar ett hull point och ger en roll på damage charten. När ett fordons hull points är 0 blir det ett vrak. Land Raiders ska tydligen ha 4 hull points, vilket gör att de dör efter fyra glances.

Användarvisningsbild
Elrik

Inlägg av Elrik »

Valrosskorv skrev:Tanks har blivit sämre, det där är bara GW:s försäljningspropaganda. Det är dock helt omöjligt att helt låsa ned tanks nu, eftersom de alltid kan skjuta med Snap Fire. Visserligen BS1, men ändå. Glances ger heller inte några rolls på damage charts utan tar bort ett hull point, medan penetrating hits tar ett hull point och ger en roll på damage charten. När ett fordons hull points är 0 blir det ett vrak. Land Raiders ska tydligen ha 4 hull points, vilket gör att de dör efter fyra glances.
Låter som en bra regel. Har alltid gillat de stora monstrena i fantasy bättre just eftersom de är mer att nöta ner, medan fordon i 40k är lotto.
"Dom kallar mig Gud."

daskad

Inlägg av daskad »

Inte för att vara sån, men borde inte fordon vara bra i ett framtidsspel?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

daskad skrev:Inte för att vara sån, men borde inte fordon vara bra i ett framtidsspel?
Att vara bra är en sak. Att vara obalanserat billig (som dom är i 5:th) är en annan ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Valrosskorv skrev:Såvitt jag har förstått så fungerar allies såhär:

Vill du ta allies måste du ta ett (1) HQ-choice och ett (1) Troops Choice från det Codex du vill alliera in. Dessa räknas inte som en del av din "vanliga" FOC. När du tagit ditt HQ- och Troops Choice låser du upp en (1) Heavy Support-slot, en (1) Fast Attack-slot och en (1) Elites-slot från det Codex du allierat in. Russar blir således tvugna att vara i skvadroner, medan du bara kan få in en enhet med Boyz.

Jag hoppas verkligen att reglerna för allies är bra skrivna (krävs lite mer kött på benen än vad du skrev Valrosskorv).
känns som om att det här är en ganska viktig punkt för hur spelet kan komma att se ut i framtiden - jag ser.. Superostens födelse i och med detta..
faktiskt. Det här är det enda jag känner är riktigt negativt med alla rykten jag har läst hitils.

visst är det coolt med allianser... Men en stor ost är forftarande en stor ost. Och kombinerar man två stora ostar blir det en jätte stor ost och
så har vi förstört det som kallas "roligt att spela" och så får vi äta ost tills helvetet fryser till is eller nått...

hmm.. hoppas nån förstår vad jag menar :shock:
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Fast allies fanns ju med i 2:ed också, kunde ju ta 25% om jag inte minns fel. Och även om jag inte hade någon som helst koll på turneringsscenen då så tillät vi dem aldrig.
De ansågs mest vara ett sätt att osta till det ordentligt.

Så när man leker runt gör man ju som man vill, men jag har svårt att se dem bli accepterade i ett tävlingsklimat.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar