DHettNeck skrev:Är det nån som fattar när man väljer om man ska använda spells från sin codex eller från regelboken. och i så fall, hur tusan funkar GK libbes? Om han väljer spells från regelboken får han inte köpa fler spells står det i FAQn, men köper man inte spells innan man väljer skola eftersom man väljer skola precis innan deploy. Meningen om hammerhand pratar om att byta ut spells, men inte den andra texten. Sjukt rörigt.
Det är väl för att förhindra att du både tar spells ur regelboken samtidigt som du sen köper till spells ur codex? Så du väljer helt enkelt antingen eller.
Eldar byter helt sonika ut en eller flera spells man köpt mot nya ur regelboken om man vill.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
I fallet GK (och övriga som har alternativet enbart regelboksmagi eller codexmagi) så görs väl egentligen valet när du gör listan (eventuella krav på att köpa powers ur codexen ignoreras väl). Spelar man däremot CSM, Eldar eller Nids så görs valet vid spelbordet (samma gäller förstås för specialkaraktärer som inte köper sina powers).
Att det till övriga nämns before deployment är enbart för att du ska välja skola/skolor då, inte för att du ska välja om du ska köra regelboksmagi eller codexmagi.
Mortarion skrev:Tyranid-FAQ:n nämner inte om en Hive tyrant med vingar blir en Flying monstrous creature eller en Jump monstrous creature. Känns hyffsat viktigt...
det står i min FAQ. tror det var nere till vänster, ganska litet.
Jag ska iallafall göra en champion med power mace och plasma pistol till en av mina squads!
ID på xenos och relativt bra chans mot fordon, samt att han inte slår sist...och att snipa folk med AP2 på 6:or...låter trevligt...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Kerrai skrev:Är det inte nämnt har de väll ingen AP?
Jo, även om det i vissa fall blir konstigt så är det så tills de FAQ:ar något annat. Det var mer alla "ignores armour saves" som jag tänkte på. AP3 eller 2? Vissa vapen står det ju att de funkar som power weapons, och då blir det ju AP3, men andra står det istället att de ignorerar armour.
Halvar skrev:
Mortarion skrev:Tyranid-FAQ:n nämner inte om en Hive tyrant med vingar blir en Flying monstrous creature eller en Jump monstrous creature. Känns hyffsat viktigt...
edit: sorry, sista tillägget på sida 2.
Ja, det var jag som var blind. Bra att de tog upp det i FAQ:n, även om det känns som flygande monster blir galet hårda.
Jo, även om det i vissa fall blir konstigt så är det så tills de FAQ:ar något annat. Det var mer alla "ignores armour saves" som jag tänkte på. AP3 eller 2? Vissa vapen står det ju att de funkar som power weapons, och då blir det ju AP3, men andra står det istället att de ignorerar armour.
Halvar skrev:
edit: sorry, sista tillägget på sida 2.
Ja, det var jag som var blind. Bra att de tog upp det i FAQ:n, även om det känns som flygande monster blir galet hårda.
Mja, jag känner inte riktigt likadant. En tjugomanna imperial guard squad och sen ligger tyranten på marken med ett wound mindre och öppen för att få resten av parkeringsplatsens uppmärksamhet. Det till det lilla priset av 230 pinnar. Men det är ändå en rolig möjlighet som öppnats.
Halvar skrev:Mja, jag känner inte riktigt likadant. En tjugomanna imperial guard squad och sen ligger tyranten på marken med ett wound mindre och öppen för att få resten av parkeringsplatsens uppmärksamhet. Det till det lilla priset av 230 pinnar. Men det är ändå en rolig möjlighet som öppnats.
Fast om den missar testet så är den inte i sämre läge än den var i förra editionen. Bortsett från att den har kunnat röra sig betydligt lägre.
Men vi kan helt enkelt vänta och se hur listorna i 6th ed ser ut. Jag tror att folk kommer att spela med flygtyranter en hel del.
Tänkte inte på dessa alls.
Är det fortfarande inte så då att codex triumferar stora boken? Och de således ignorerar armor saves precis som tänkt.
Fast vi kan ju bara spekulera till någon säger exakt hur det är