Fast hammer of wrath får man bara om man gått 6" u movement fasen.. tog ett tag innan den poletten trilla nerkombat skrev:12"+d6 +2d6(med reroll) charge samt 1 autoträff på I10 för varje stormboy som kommer in i närstriden från hammer of wrath.
Om det komemr köras med allies så kommer jag lätt stoppa in lite orkler till mina necrons.
1 Bigmek med burna och KFF
15-20 Shoota boys med nob med klo bosspole och eavy armour och 2 big shootas
1 Deff dread med 3 CCW 1 scorcha
3 Kans med Grotzookas
15-20 Stormboys med nob med klo bosspole och eavy armour
känns som en skaplig counter charge
VI
Re: VI
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Ok det låter ju fantastskt tråkigt, får läsa på det lite mer när jag kommer hem har inte boke med på jobbetKerrai skrev:Fast hammer of wrath får man bara om man gått 6" u movement fasen.. tog ett tag innan den poletten trilla nerkombat skrev:12"+d6 +2d6(med reroll) charge samt 1 autoträff på I10 för varje stormboy som kommer in i närstriden från hammer of wrath.
Om det komemr köras med allies så kommer jag lätt stoppa in lite orkler till mina necrons.
1 Bigmek med burna och KFF
15-20 Shoota boys med nob med klo bosspole och eavy armour och 2 big shootas
1 Deff dread med 3 CCW 1 scorcha
3 Kans med Grotzookas
15-20 Stormboys med nob med klo bosspole och eavy armour
känns som en skaplig counter charge
- speedfreek
Tycker de största vinnarna verkar vara Necrons, Orker och IG.
Och folk som hellre rullar tärning än placerar sina figurer med millimeterprecision.
Och folk som hellre rullar tärning än placerar sina figurer med millimeterprecision.
-
Johannesson
12" + d6" + 2d6" (med re-roll) + HoW funkar dock inte, eftersom Jump units måste välja om de använder sina Jump Packs (eller liknande) under movement eller under assault. Man kan inte använda dem för både ock.
Alltså antingen:
12" + d6" + 2d6"
eller
6" + 2d6" (med re-roll) + HoW
Edit: Oj, hade visst trillat in en massa svar medan jag läser...
Alltså antingen:
12" + d6" + 2d6"
eller
6" + 2d6" (med re-roll) + HoW
Edit: Oj, hade visst trillat in en massa svar medan jag läser...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Ah. Aja, då påverkar det inte cyklar och kavalleri i alla fall. (Och det har jag just kollat, så det känns tryggt.)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...