A Knightly Fellowship

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Väktaren »

Så här långt har vi kommit nu, det är en del kvar då alla Paladins ska få en liten Halo så som Draigo.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Får se när man kommer igång och ger dem lite färg, blir väl när man slutat ändra sig med beväpning och små detaljer :lol:

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Röde »

Tycker du fått till trevliga "poser" på flera av modellerna. Mer liv och rörelse i dem än de flesta GK-spelare lyckas få.

Bravo!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

A Knightly Fellowship

Inlägg av LillePer »

Tror garanterat det funkar med draigowing. Speciellt med fnp. Hur bra den är mot allt motstånd vettefan. Kan GK köpa nån fearless ic? Hade varit guld med en sån i paladin enheterna. Du tjänar ju dock grovt på att alltid kunna regoupa. Inga av-vallade dödstjärnor här inte.

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Gustav »

Draigo är fearless.
Jag tror draigostjärna funkar sjukt bra. Draigo går längst fram och delar ut wounds precis som han vill och du får själv allokera wounds på 6or to hit på alla i enheten med både skytte och närstrid, dessutom har du 4+ look out sir även om på resten av gänget om draigo blir för skadad eller du möter mobilt skytte och han inte är närmst. Ta en stav och du har 2+ invo på alla wounds i närstrid tills den gubben dör.

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Väktaren »

@Röde: Tackar, det är svårt att få terminator modeller att se rörliga ut då de är så förbaskat stela. Blev mkt nöjd med den som får representera Draigo.

Oerhört trevligt att höra att man kan spela armen i 6th med, blir att lära sig en helt ny regelbok dårå :lol:

Jag har funderat lite kring listan och fått ändrat lite till så här:

Draigo - 275pts

Paladins - 665pts
1: Daemon Hammer
2: Apotechary m. sword
3: Falchions
4: Banner
5: Psycannon m. Halberd
6: Psycannon m. Sword
7: Halberd
8: Halberd
9: Warding Staff

Paladin - 55pts
1: Daemon Hammer

Nemesis Dreadknight - 265pts
Teleporter, Gatling Psilencer, Great Sword

Nemesis Dreadknoght - 245pts
Teleporter, Heavy Incinerator, Daemon Hammer

Nemesis Dreadknight - 245pts
Teleporter, Heavy Psycannon

= 1750pts

Tar man bort teleport på Dread Knights och Banner så har man 250pts att göra något annat för, det är dessa saker som jag sitter och klurar mest på o man skulle tjäna nått på att vara helt Foot Slogging eller om man faktiskt ska spara Teleport på de sstora riddarna???

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av imp »

Spara teleport! Saker i allmänhet har blivit snabbare, så det är nog bra att de också är snabba
En bild säger mer än 1000 kaniner

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Blom »

Håller med fake doktorn!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker fortfarande att en Dreadknight ska vara utan skytte och en ska vara med två vapen.
Om MC fortfarande får skjuta två alltså.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Lottomannen »

speedfreek skrev:Om MC fortfarande får skjuta två alltså.
Jeppjepp
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Väktaren »

Fick lite tid över igår och idag

Bild

Bild

Det går inte särskilt fort men bra blir det :P

Skriv svar