Borlänge smackdown 2012

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Neth_Oni

Re: Borlänge smackdown 2012

Inlägg av Neth_Oni »

Armén blir ju aldrig bättre än sin general ;)

Vilket leder mig in på:
Jag förstår att alla är nya på 6e och det kommer behöva bläddras en del i reglerna men jag vill åtminstone sätta som krav att spelarna har läst igenom reglerna noggrant och läst, samt gärna skrivit ut, sin egna codex senaste FAQ. Är ju trots allt sjukt tråkigt att knappt hinna med 3 rundor för att ens motståndare inte har ngn koll alls.

Därmed inte sagt att jag kräver att alla kan reglerna utan och innan men att inte ha läst reglerna alls eller bara skummat igenom är inte ok då det mycket väl kan påverka spelet negativt för de ni får möta. Så se till att läsa på!

alksnis

Inlägg av alksnis »

hejsan, jag vill bara fråga en sak som kanske låter lite dum, men sedan är jag ju faktiskt det. gäller wysiwyg? hur hårt kommer ni spela på det ifall det gäller? ex. om min sergant har en melta bomb vid bältet måste jag betala för den? fråga olov winroth han kan intyga det...

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

nej, superhård på det är jag inte, men det är inte ok att ha plasma gun killar och spela dem som meltor och liknande. Wysiwyg i den mån att man kan se vilka vapen de är utrustade med. När det kommer till granater bland annat så gör det inget om de syns/inte syns

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Kom ihåg att lämna in listorna nu, de kommande 23h 30min ;)

Olov

Inlägg av Olov »

Plats 11. är ju tom, så får Tobias Fredriksson vara med kanske? :D

Det vore najs om vi fick veta så tidigt som möjligt så vi kan boka vandrarhem och så han vet om han ska skicka in lista osv.

Förresten, Jag själv, Erik Alksnis och Tobias Fredriksson representerar VÄS(Västerås Äventyrssällskap)

//Olov

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Han anmälde sig för sent men jag satte honom som reserv utifall vi blir ojämnt antal. Han får gärna skicka in lista och komma hit, men om ngn mer avanmäler sig så är vi inte längre ojämnt antal och han kan således inte vara med. Så det är upp till honom hur han vill göra.

alksnis

Inlägg av alksnis »

är det inte redan ojämnt antal? 22 platser - 1 = 21 21/2=10,5? eller har jag missat något stort i min grundskoleutbildning?

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Det är ojämnt nu ja, men om ngn mer hoppar av? Mycket kan hända på en vecka, och jag är rätt erfaren arrangör av turneringer och min erfarenhet säger att det alltid är någon/några som avanmäler sig precis innan det ska börja, eller bara inte dyker upp

Bronson

Inlägg av Bronson »

Neth_Oni skrev:Det är ojämnt nu ja, men om ngn mer hoppar av? Mycket kan hända på en vecka, och jag är rätt erfaren arrangör av turneringer och min erfarenhet säger att det alltid är någon/några som avanmäler sig precis innan det ska börja, eller bara inte dyker upp
Word!
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

1. Står i summeringen att Allies är ok men fortifications är ute. Sedan står det i brödtexten att fortifications är ok. Vad gäller ?

2. Richard Petersson krigar givetvis för RT med sina figurer.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Skriv svar