Varför en separat lagturnering från BSK ?

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
theWatchman

Re: Varför en separat lagturnering från BSK ?

Inlägg av theWatchman »

I min värld så kommer det vara omöjligt att både mallkompa och subjektivkomp såhär tidigt i en edition. Metat kommer defenitivt leva vilda västern hela hösten och jag har våldigt svårt att tror att en liten grupp människor (mallgrupp eller subjektivkompsgrupp) har en rimlig möjlighet att kunna bedömma hårdhet på enheter/kombos nu med allies och ny edition så tidigt.

Let's face it, komp är bara att glömma just nu! Ta tag i komp efter jul eller något men inte såhär tidigt.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag håller med, till viss del.

En helt okompad turnering gillar jag inte, men jag inser att så kanske kan bli fallet. MEN jag tror att man kan få till en hygglig mall, som självfallet kommer att ha en del hål, men någon gång skall det börjas och att ha ett första utkast till en såpass stor turnering tror jag är jättebra. Tanken på vilken feedback man kan få utan alla som gör listor och prövar mallen gör det värt att testa.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Blom

Inlägg av Blom »

Den kanske viktigaste frågan; Har Varberg kapisitet för att kunna göra 160 40k nördar berusade och glada?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Blom skrev:Den kanske viktigaste frågan; Har Varberg kapisitet för att kunna göra 160 40k nördar berusade och glada?
Detta skall diskuteras på onsdag. Om vi skall hjälpa till eller bara låta er sköta det själva får vi se då.
Att hindra er, ens vid borden, kommer vi nog inte att välja.

Men som sagt detta skall diskuteras på onsdag.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Blom

Inlägg av Blom »

Låter bra det!

Gällande komp så tror jag det kommer tillföra mer jobb an nöje att försöka införa det så här tidigt.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Hylander skrev:Kompfritt eller restriktioner (nästan samma sak) måste tyvärr ses som ett alternativ. Men vi hoppas såklart på mall-gruppen ;)
Kompfritt och hårda restriktioner är verkligen inte samma sak.
Med bra skrivna restriktioner kan man slippa de värsta listorna, skapa mer variation (fler kompetativa builds) och jämna ut skillnader mellan codexar. Dvs iaf hälften än syftena med komp.

En hyffsad restriktionsmall borde vara klart met genomförbart att få till än en kompmall.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Rent personligen tror jag att kompfritt med max 1 lista ur varje codex per lag och inga allies hade funkat men det är upp till arrangörerna :)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Bra med lite åsikter och förslag. Jag kommer ta med mig era idéer och argument till onsdag.

Kul att ni bryr er!

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

kombat skrev:Rent personligen tror jag att kompfritt med max 1 lista ur varje codex per lag och inga allies hade funkat men det är upp till arrangörerna :)
Detta gillar jag skarpt!!! :)

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Låter som en cool idé :D
Fast jag tycker att allies ska få vara med ifall det inte är från samma codex som någon annan i lagets ally eller main army. :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Skriv svar