Point me in the right direction...

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Halvar

Re: Point me in the right direction...

Inlägg av Halvar »

Sånt är farligt, då kommer man få åtta personer som direkt börjar rabla en massa om att man ska ta med hela regelboken inklusive allies, fort, mysterious terrain och dylikt eftersom det annars inte är 40k man spelar. Trots att det inte är dessa rabblare som läggerned mödan att arra.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Halvar skrev:Sånt är farligt, då kommer man få åtta personer som direkt börjar rabla en massa om att man ska ta med hela regelboken inklusive allies, fort, mysterious terrain och dylikt eftersom det annars inte är 40k man spelar. Trots att det inte är dessa rabblare som läggerned mödan att arra.
men folk som gnäller om att "det inte är 40k man spelar" är det väl ingen som tar på allvar längre?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
MindMotion

Inlägg av MindMotion »

Alright, tack för alla svaren.

Är mest intresserad av att köra vanilla marines, blood ravens som jag hoppas jag kommer få köra som BA ifall jag känner för det i framtiden (okänt founding chapter, röda marines, "blood" ravens, etc), vad tror ni om det, skulle det vara accepterat?

Hursomhelst så har jag skrivit en lista på nuvarande SM codex som jag tänker bygga på, ska posta på armelistor delen för att få lite mer feedback på den.

Lite frågor som dyker upp sådär rakt av, vad är counters mot flyers? Lascannons/ML som mot vehicles? Twin linked? vad är det jag ska vara ute efter?

Tror ni allies kommer vara accepterat i Turneringar? Vet att antagligen ingen har ett defenitivt svar på detta men vad tror ni rent spontant?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Twinlinkat vill du ha.

Tyvärr tror jag du får räkna med en hel del allies även på turneringar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

MindMotion skrev:Alright, tack för alla svaren.

Är mest intresserad av att köra vanilla marines, blood ravens som jag hoppas jag kommer få köra som BA ifall jag känner för det i framtiden (okänt founding chapter, röda marines, "blood" ravens, etc), vad tror ni om det, skulle det vara accepterat?
håller också på att måla upp blood ravens, som kommer spelas som BA. vilket sammanträffande. :) de flesta är rätt toleranta.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Egen flyer är enligt mig bästa countern mot flyers.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Niklas skrev:
Captaingallas skrev:Dubbla FOC vid 2000p och uppåt! Tidigare begränsningar försvinner, skulle gissa att 2000p snart är den nya turneringsstandarden därav. 18 Zoanthropes i en Tyranid armé? :D
30 Longfangs med 24 missiler. >_<
Nej tack, då hade jag bra mycket hellre sett att det spelades 1999p och nedåt för min del.
18 Zoanthropes är ju bara teoretiskt, tror inte någon kommer att köra på det, men dubbla FOC och allies öppnar upp för helt andra arméer än vad alla är vana vid, jag gillar det!
(Off topic, men som tyranidspelare är det extra välkommet med dubbla FOC då vi varken har transports eller får ta allies, samtidigt som charge efter outflank ströks. Att låsa upp fler slots behövs!)

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Captaingallas skrev:
Niklas skrev:
Captaingallas skrev:Dubbla FOC vid 2000p och uppåt! Tidigare begränsningar försvinner, skulle gissa att 2000p snart är den nya turneringsstandarden därav. 18 Zoanthropes i en Tyranid armé? :D
30 Longfangs med 24 missiler. >_<
Nej tack, då hade jag bra mycket hellre sett att det spelades 1999p och nedåt för min del.
18 Zoanthropes är ju bara teoretiskt, tror inte någon kommer att köra på det, men dubbla FOC och allies öppnar upp för helt andra arméer än vad alla är vana vid, jag gillar det!
(Off topic, men som tyranidspelare är det extra välkommet med dubbla FOC då vi varken har transports eller får ta allies, samtidigt som charge efter outflank ströks. Att låsa upp fler slots behövs!)
Det är ju just de störda alternativen folk kommer ta. Maxxa longfangs, Zoans, Hive Guards, flygare.. tyvärr
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
MindMotion

Inlägg av MindMotion »

Kommer det inte vara Komp på 6th? Man kunde ju klämma in 24 assault cannons eller vad det nu var i 4e om jag inte missminner mig, men inte fan såg man folk med 24 ass cannon+bike fist chaplain listor för det, inte vad jag kommer ihåg iaf... Kan ju också vara så att jag bara förträngt sånna minnen, Im unsure....

L3go skrev:
MindMotion skrev:Alright, tack för alla svaren.

håller också på att måla upp blood ravens, som kommer spelas som BA. vilket sammanträffande. :) de flesta är rätt toleranta.
Great minds think alike...

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Kompat eller okompat kommer nog att variera. Möjligen att det blir mer okompat tills någon har skrivit ihop en kompmall.
Allies kommer nog också att variera mellan olika turneringar.

Skriv svar