Förslag på restriktioner
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Förslag på restriktioner
Kompar 3 poäng eftersom dundervarg squadden inteär fler än 3
Misstänkte det, ville bara kolla innan jag sätter ihop dom och börjar måla...
- speedfreek
Jag skrev det i osynligt bläck, kanske inte så smart nu i efterhand....fjugin skrev:Är jag blind eller är psyker battle squad gratis?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Småklurigt att sätta sig in i det här om man inte följt tråden från början och inte vill läsa 18 sidor rakt av... Jag tittar på en mall som heter 0.4 är det senaste?
Om man tar Eldrad blir det -9 för honom samt -4 för doom och fortune om man väljer att spela med codes powers?
I mina ögon ser det konstigt ut att Maugan Ra ger minus. Jag skulle säga att enda phoenix lorden som bör ge minus är Karandras (infiltrerande wraith guard med 4+ cover i det öppna) och eventuellt Fuegan (s5, ap2 med initiativ 7 i närstrid +FnP).
Om man tar Eldrad blir det -9 för honom samt -4 för doom och fortune om man väljer att spela med codes powers?
I mina ögon ser det konstigt ut att Maugan Ra ger minus. Jag skulle säga att enda phoenix lorden som bör ge minus är Karandras (infiltrerande wraith guard med 4+ cover i det öppna) och eventuellt Fuegan (s5, ap2 med initiativ 7 i närstrid +FnP).
- speedfreek
Tråkigt att du inte gillar att ha en enhet med Fearless, 2+save och eternal warrior.
För det är vad alla Phoenix Lords bjussar på nuförtiden...
Jo det är ju trevligt, men varför är det då bara Maguan Ra av phoenix lordarna som ger minus?speedfreek skrev:Tråkigt att du inte gillar att ha en enhet med Fearless, 2+save och eternal warrior.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det är också ytterst tveksamt att karandras skulle ge inflitrate till någon annan än scorpions.Jonke skrev:Småklurigt att sätta sig in i det här om man inte följt tråden från början och inte vill läsa 18 sidor rakt av... Jag tittar på en mall som heter 0.4 är det senaste?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015