Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Kaptenen »

Flygmaskin skrev: Snyggt! Men, du måste verkligen måla de upphöjda partierna på glaset. Just nu ser tyvärr walkern inte färdig ut.
1: Tack!
2: Nja, jag vill nog inte, av flera anledningar.

2a) Dels så fastnar inte färgen så bra på den plasten utan grundfärg, och att lägga primer, base, wash och highlight på de små ytorna och ändå få det jämt och snyggt, och i samma nyans som resten av walkern, det fixar jag inte.
(jag provade, såg inte bra ut, så diskade bort all färgen igen.

2b) Jag googlade runt på bilder för att se andras lösningar, det visade sig att väldigt många struntar i att måla de ramarna, om de ens använder glaset över huvud taget, tyckte det såg snyggt ut omålat på många andras, så jag körde på det.

2c) Sedan så har ju ramen ingen teknisk funktion. Att en bil har inramade rutor är ju för att det är dörrar och ett tak som ska hållas på plats. Ramarna på walkern skulle skymma sikten och har ingen bärande funktion överhuvudtaget, jag likställer den rutan mer mer vindrutan på en motorcykel, där ramar bara skulle vara knäppt. Det är ju inte något skört plexi precis, Eldar fixar att bygga fönster utan ramar. Psychoplastic. :)
Bild

Ni som målar de där ramarna på Eldars fordon, är ni bara grymma på att få samma nyans även på annat underlag och små ytor, eller funkar det bra att tejpa och spraya?
Att undercoata vitt med pensel har jag aldrig fått att se jämt och bra ut. Tips mottages gärna!

Skulle iofs kunna prova att bara måla ramen runt om, och ha kvar de upphöjda partierna mitt på som de är, kanske ser bra ut.
Håller med dig om att det ser lite ofärdigt ut, mest för att jag är så van vid att se på GW's egna målningar.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 17 gånger.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Oooo.. Contemptor.. :L
Snygg ren målning, och modellen har en cool pose också. Fina edge-highlights i flera lager och snygg bas!
(och Forge World vet vad de pysslar med när de designar, det är en riktigt läcker modell)

daskad

Inlägg av daskad »

Snygga ultramarines! Enda jag ser som är lite mindre snyggt är U:et på banneren som är alldeles för brett. (för liten diameter på cirkeln i U:et
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

den tråkiga killen i mig tänker "men, detdär är ju inte ultramarine (färgen)".

men honom ska du inte lyssna på, han är ju dum i huvudet. dom ser bra ut. den mörka färgen och de dramatiska highlightsen känns väldigt night lords. äsh, där var han igen. släng på dom lite röda detaljer! och blixtar!

äsh.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Nu blir jag sugen på gammeltermosar...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Ser riktigt nice och cleant ut :) Dock bjöd dom inte på några direkt överraskningar ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Byggt lite.. abbysal staff necrons
bild (2) (640x480).jpg
bild (2) (640x480).jpg (204.05 KiB) Visad 1330 gånger
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Baserna ser lite små ut. Du kan ju alltid limma fast nåt som sticker ut lite på ena sidan, så ökar du basytan lite.
Senast redigerad av 1 imp, redigerad totalt 17 gånger.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek

Vad har du målat osv idag?

Inlägg av speedfreek »

Snyggt!
Är det FW-maskens ben eller från Wraiths?

Blom

Inlägg av Blom »

Jag gissar på att det är karakräten på fyra ben någon blond stockholmare har gjutigt upp åt Papan.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar