1: Tack!Flygmaskin skrev: Snyggt! Men, du måste verkligen måla de upphöjda partierna på glaset. Just nu ser tyvärr walkern inte färdig ut.
2: Nja, jag vill nog inte, av flera anledningar.
2a) Dels så fastnar inte färgen så bra på den plasten utan grundfärg, och att lägga primer, base, wash och highlight på de små ytorna och ändå få det jämt och snyggt, och i samma nyans som resten av walkern, det fixar jag inte.
(jag provade, såg inte bra ut, så diskade bort all färgen igen.
2b) Jag googlade runt på bilder för att se andras lösningar, det visade sig att väldigt många struntar i att måla de ramarna, om de ens använder glaset över huvud taget, tyckte det såg snyggt ut omålat på många andras, så jag körde på det.
2c) Sedan så har ju ramen ingen teknisk funktion. Att en bil har inramade rutor är ju för att det är dörrar och ett tak som ska hållas på plats. Ramarna på walkern skulle skymma sikten och har ingen bärande funktion överhuvudtaget, jag likställer den rutan mer mer vindrutan på en motorcykel, där ramar bara skulle vara knäppt. Det är ju inte något skört plexi precis, Eldar fixar att bygga fönster utan ramar. Psychoplastic.

Ni som målar de där ramarna på Eldars fordon, är ni bara grymma på att få samma nyans även på annat underlag och små ytor, eller funkar det bra att tejpa och spraya?
Att undercoata vitt med pensel har jag aldrig fått att se jämt och bra ut. Tips mottages gärna!
Skulle iofs kunna prova att bara måla ramen runt om, och ha kvar de upphöjda partierna mitt på som de är, kanske ser bra ut.
Håller med dig om att det ser lite ofärdigt ut, mest för att jag är så van vid att se på GW's egna målningar.