Precis min tanke.Revener skrev:Förr kändes den mer personlig, så som också engelska datortidningar brukade vara.
Det skämtades mer och man liksom lärde känna de som gjorde spelet lite grand.
Mer "down to earth"
Reklamen var mindre påträngande.
Slutade köpa den varje månad när Paul Sawyer slutade som editor, nu köper jag den bara om det är något intressant i den.
Har aldrig gillat när något blir för "plastigt"
White Dwarf är vad den är
- Lottomannen
Re: White Dwarf är vad den är
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Den kanske viktigaste skillnaden av alla:
Internet.
under mitten av 90-talet var WD sättet att få nyheter snabbt, idag får man otroligt mycket information direkt på nätet vilket gör att WD inte längre kan leverera "nyheter".
Alltså har tidningens fokus varit tvungen att förändras, min personliga åsikt kring WD är just att den tappade sitt värde (nyheter) men förändrades inte i den takt som internet växte fram.
så efter millennieskiftet kan jag inte uttala mig då jag inte läst WD ordentligt sedan dess och jag hoppas de nu har hittat en bra lösning på tidningen i det nya klimat som råder.
Internet.
under mitten av 90-talet var WD sättet att få nyheter snabbt, idag får man otroligt mycket information direkt på nätet vilket gör att WD inte längre kan leverera "nyheter".
Alltså har tidningens fokus varit tvungen att förändras, min personliga åsikt kring WD är just att den tappade sitt värde (nyheter) men förändrades inte i den takt som internet växte fram.
så efter millennieskiftet kan jag inte uttala mig då jag inte läst WD ordentligt sedan dess och jag hoppas de nu har hittat en bra lösning på tidningen i det nya klimat som råder.

Klart det var bättre förr.
Håller med dig. Så därför verkar det dumt att förvänta sig sådant, och sedan såga tidningen.Truant skrev:Den kanske viktigaste skillnaden av alla:
Internet.
Exempelvis att tycka att "allt det har jag ju redan sett på nätet, därför jag blev missnöjd"
Det är inte tidningen som är problemet, utan förväntningen på den.
Fast om en tidning inte längre når upp till förväntningarna hos majoriteten av dess potentiella läsare så är det ju ett fel som de måste åtgärda och det är just därför de har gjort det nu. Att säga att den är bra och fortsätta tugga på som den varit på senaste skulle garanterat satt dödsstöten i tidningen inom kort. Har inte själv läst den nya än så kan inte yttra mig om hur väl de lyckats med att förbättra tidningen men att det behövdes är inget snack om saken
Nja. Tider ändras. En papperstidning har inte mycket till chans att hålla jämna steg med den digitala utvecklingen.
Det är ju inte längre bara internet med dess bilder och artiklar på olika forum som WD tävlar mot, utan nu även en digital version av sig själv.
Min poäng är egentligen inte om WD har blivit bättre eller sämre än på Paul Sawyers eller Andy Chambers tid, utan om att vi som läsare inte kan förvänta oss att en papperstidning som trycks 3 månader i förväg ska bräda det oändliga flöde av nyheter, bilder, info, artiklar som finns att tillgå digitalt idag, och ovanpå det vara fri från reklam.
Förr så hade vi inte haft en aning om att det senaste numret skulle innehålla CSM-releasen förrän numret kom, nu har vi redan läst om unitsen, sett bildern på dem och fått releasedatumen innan tidningen kommer.
En gång var WD det enda stället jag kunde läsa Battle reports, därför var de också de bästa jag läste.
Idag ser vi Batreps på nätet, kommenterar och får svar av spelarna. Hur ska WD kunna bräda det?
WD är numera en bekräftelse på allt vi redan visste, inte en nyhetstidning, men för mig fyller den ändå funktionen som väldigt trevlig läsning, därför gillar jag den ännu.
Om vi förväntar oss att WD ska ge samma WOW-känsla som 1992, då kommer vi att bli besvikna, varje gång.
Det är ju inte längre bara internet med dess bilder och artiklar på olika forum som WD tävlar mot, utan nu även en digital version av sig själv.
Min poäng är egentligen inte om WD har blivit bättre eller sämre än på Paul Sawyers eller Andy Chambers tid, utan om att vi som läsare inte kan förvänta oss att en papperstidning som trycks 3 månader i förväg ska bräda det oändliga flöde av nyheter, bilder, info, artiklar som finns att tillgå digitalt idag, och ovanpå det vara fri från reklam.
Förr så hade vi inte haft en aning om att det senaste numret skulle innehålla CSM-releasen förrän numret kom, nu har vi redan läst om unitsen, sett bildern på dem och fått releasedatumen innan tidningen kommer.
En gång var WD det enda stället jag kunde läsa Battle reports, därför var de också de bästa jag läste.
Idag ser vi Batreps på nätet, kommenterar och får svar av spelarna. Hur ska WD kunna bräda det?
WD är numera en bekräftelse på allt vi redan visste, inte en nyhetstidning, men för mig fyller den ändå funktionen som väldigt trevlig läsning, därför gillar jag den ännu.
Om vi förväntar oss att WD ska ge samma WOW-känsla som 1992, då kommer vi att bli besvikna, varje gång.
Jag känner att problemet är vad WD används till, jämfört vad den skulle kunna användas till. GW's praxis är att försöka hålla allting hemligt fram tills att det är en månad kvar till release. Jämför t.ex med privateer press - går du in på deras hemsida hittar du länkar till youtube videos där de visar upp de sculpts de håller på med, vad de tänkt ha med i kommande regelbok, lite artwork de suttit och pillat med, koncept de funderar på etc etc.
Om GW bara hade velat så skulle de kunnat ligga långt före ryktesmillan på internet med bilder och nytt innehåll som folk verkligen skulle vilja ta del av. Vad håller skultör A och B på med just nu? Utdrag ur någon kommande BL bok? Hur tänkte Phil Kelly när han designade den här enheten i denna kommande boken - det finns massor med återkommande artiklar i den stilen som skulle kunna göra WD intressantare.
Om GW bara hade velat så skulle de kunnat ligga långt före ryktesmillan på internet med bilder och nytt innehåll som folk verkligen skulle vilja ta del av. Vad håller skultör A och B på med just nu? Utdrag ur någon kommande BL bok? Hur tänkte Phil Kelly när han designade den här enheten i denna kommande boken - det finns massor med återkommande artiklar i den stilen som skulle kunna göra WD intressantare.
- speedfreek
White Dwarf är vad den är
White Dwarf var definitionsmässigt bäst på andra halvan av nittiotalet, när Andy Chambers var kung och hade DMF-tröja i tidningen.
/agreespeedfreek skrev:White Dwarf var definitionsmässigt bäst på andra halvan av nittiotalet, när Andy Chambers var kung och hade DMF-tröja i tidningen.
Var det sydcon typ 97 han besökte? Kanske va fler iofs.
Han hade en Sydcon 7 tröja på sig under en batrep om jag inte minns helt fel...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."