Shadowgames 19-21 okt
Moderator: Tjarls
Re: Shadowgames 19-21 okt
Hur blir det med nya Choas boken? Den släpps ju nu i veckan. Får man spela den? List inlämningen är ju på lördag så man har ju några dagar på sig att läsa codex och göra en lista och alla andra har ju två veckor och kicka på choas.
Om nya chaos-dexen är tillåten så vill jag gärna vara med 
Arrangören skrev lite tidigare i tråden att det inte blir nya chaos, och listinlämning är ju också nu på lördag så förståeligt 
Fårgan har besvarats tidigare men det är inte lätt att hitta i en lång tråd så jag bifogar det tidigare svaret nedanBlom skrev:Hur blir det med nya Choas boken? Den släpps ju nu i veckan. Får man spela den? List inlämningen är ju på lördag så man har ju några dagar på sig att läsa codex och göra en lista och alla andra har ju två veckor och kicka på choas.
Tjarls skrev:
En miss från vår del, vi har pratat om det hela men inte fått in det i häftet. Böcker som släpps efter 20 september kommer inte att användas. Det är tråkigt för de som spelar de arméerna, men det är för att vara säkra på att vi hinner läsa in oss på material och kan vara bra i våra bedömningar vid eventuella regelfrågor.kelaino skrev:Bara slänger in tanken att ni kanske vill fundera på vilken CSM-codex som kommer att spelas om den nya kommer innan turneringen.
@tjarlis:
Det var tråkigt att höra. Jag har inte riktigt någon armé klar att spela då jag planerar att köra Chaos så fort nya codexen släpps och inte riktigt vill investera tid och pengar i att bygga massa nytt som bara ska spelas på en turnering och sedan hamnar på hyllan.
Om ni skulle kunna tänka er att ändra er kring detta så anmäler jag mig direkt men annars så får det bli någon annan gång för min del
Det var tråkigt att höra. Jag har inte riktigt någon armé klar att spela då jag planerar att köra Chaos så fort nya codexen släpps och inte riktigt vill investera tid och pengar i att bygga massa nytt som bara ska spelas på en turnering och sedan hamnar på hyllan.
Om ni skulle kunna tänka er att ändra er kring detta så anmäler jag mig direkt men annars så får det bli någon annan gång för min del
Skulliz skrev:@tjarlis:
Det är utan tvekan tråkigt. Men det är lite som när man ska köpa ny dator/tv/telefon etc. Lagom till man köpt sin så kommer det något som är lite bättre och lite billigare. Vi var tvungna att sätta en gräns för att kunna mäkta med listinskick, regelinläsning osv osv. Tro mig, vi är uppriktigt förkrossade över att inte få se någon maulerfiend kötta runt bland vår terräng
Du kan alltid få låna en armé av mig ^^ Har följande att tillgå: Salamandrar, blood angels och fallen space wolfs (Spelas som chaos space marines. En space wolf arme som har slaneshifierats) Bor du inte allt för långt bort är det bara svänga förbi
EDIT: Var inne i din tråd om chaos wolves, lite kul att du valt att gå den banan ^^ Sen kan du faktiskt spela CSM fast med den gamla codexen också
Jo det var riktigt tråkig att höra. Ta inte detta som tjat eller så. Men det känns som att choas codexet kommer vara "the hot topic" Under alla samtal som inte äger rum under en match.
Men så klart respekterar jag era restriktioner.
Dock kommer min GK lista säkert bli både hårdare och tråkigare (som GK tenderar att bli..) en om jag spelade nya choas.
Dock kommer min GK lista säkert bli både hårdare och tråkigare (som GK tenderar att bli..) en om jag spelade nya choas.
Vi är lika mycket nördar som ni är och kommer att ägna minst lika mycket tid åt det hela, bortsett från att vi för första gången ska arrangera en turneringBlom skrev:Jo det var riktigt tråkig att höra. Ta inte detta som tjat eller så. Men det känns som att choas codexet kommer vara "the hot topic" Under alla samtal som inte äger rum under en match.
Vi kommer inte ändra oss på den punkten tyvärr och vi är medvetna konsekvenserna. Det är tråkigt och vi ber om ursäkt för det. Dock är det en praktisk nödvändighet
Har skickat mail till alla där jag saknar listor och betalningar.
Ett hett tips till er som väntar till sista stund med anmälan är att vi inom kort kommer stänga anmälan.
Ett hett tips till er som väntar till sista stund med anmälan är att vi inom kort kommer stänga anmälan.
- DarkMessiah
Pengarna borde finnas på ert konto och armélista skickad..
Jobbigt med all ost när man är laktosintolerant :/ men det ska nog lösa sig ^^
Jobbigt med all ost när man är laktosintolerant :/ men det ska nog lösa sig ^^